Ram Promaster Forum banner
61 - 80 of 729 Posts
Discussion starter · #62 ·
Het gaat er ook niet alleen om hoeveel het kost om uw voertuig te tanken, maar ook hoe snel u dat kunt doen. Tijd is geld. Ik kan ~380 mijl bereik in mijn PM stoppen, ongeacht hoe koud het buiten is, in een stop van een paar minuten. Maakt die tijd een verschil als ik thuis zit? Nee. Maakt het uit als ik op een roadtrip ben? Ja.
Een benzinevulling in de woonplaats duurt nog steeds 5 minuten. Het in- en uitpluggen van de EV duurt 5 SECONDEN.
Onderweg, ja. Benzine is een vulling van 5 minuten en EV is 45. Maar ik hoef het maar één keer per dag te doen. Ik heb een lekkere lunch en eet gezonder. In mijn jeugd heb ik veel dagen van 900 mijl gemaakt. Nu stoppen mijn vrouw en ik meestal bij 600.
Ik ben 44-46 weken per jaar thuis. Ik wed dat de vultijd gemiddeld ongeveer gelijk is tussen ICE & BEV.

Discussion starter · #63 ·
Publiceert GM de luchtweerstandscoëfficiënt? Dat zou best interessant zijn. Heeft iemand ook luchtweerstandscoëfficiënten voor een van de grote bestelwagens (promaster, etc)?
Nee, maar ik ben van plan een uitklapbare aerodynamische "Whale tail" te ontwikkelen. Ik hoop op een vermindering van de luchtweerstand met 20%.

Discussion starter · #64 ·
Is 417 watt/mijl [fout 2,4 mi/kWh] bevestigd? Ik ging ervan uit dat 450 watt/mijl [ook wel 2,22 mi/kWh] gold voor een e-sprinter of e-transit. Ik had aangenomen dat de brightdrop iets minder efficiënt zou zijn
Ik weet niet wat u bedoelt met 'bevestigd'. Het is slechts de meting die ik heb ervaren op basis van de kilometerteller en het scherm van de Electrify America-oplader "totale afgegeven energie".

. . . je kunt je maar beter voorbereiden om verrast te worden. Ik plan etappes van 200 mijl en slaag er altijd in . . .
Geweldig !

. . . aerodynamische "walvisstaart" . . . .
Ik heb me een opblaasbare staartconus voorgesteld. Misschien iets dat is geconstrueerd als een stand-up paddleboard, een opblaasbare windsurf kite of een rubberbootconstructie. Laat hem leeglopen en hij kan uit de weg worden geduwd . . . of misschien omhoog zwaaien en dienst doen als een luifel ?

Discussion starter · #66 ·
Nog iets om te onthouden: alleen omdat iets wordt gestimuleerd/gesubsidieerd, wil niet zeggen dat het goedkoper of gratis is. De vermelde en werkelijke kosten kunnen heel verschillend zijn, iemand betaalt ervoor.

Neem Uber als voorbeeld, die goedkope tarieven werden vooraf betaald door investeerders om marktaandeel te winnen en de taxi-industrie te ontwrichten. Het werkte totdat al het startkapitaal op was en toen was de deal voor de consument voorbij. De meeste investeerders waren op dat moment al vertrokken en gingen verder met de volgende beursgang.
Duke Energy kan midden in de nacht zijn kerncentrales niet uitschakelen, dus BETALEN ze ANDERE NUTSVOORZIENINGEN OM HET OVER TE NEMEN.

Allemaal goede punten.

Zelfs als het je niet zou schelen om je auto zo te gebruiken dat de batterij minder snel slijt en je je geen zorgen hoeft te maken over de laadinfrastructuur, zou ik me toch meer zorgen maken over het zo laag leegrijden als een ICE-voertuig. Zonder benzine komen te zitten is een stuk overzichtelijker probleem dan zonder stroom komen te zitten of te ontdekken dat de enige waar je naartoe kunt rijden superdruk is of maar gedeeltelijk werkt (hoewel je auto-app je dat misschien kan vertellen). Een drukke benzinepomp brengt je er toch vrij snel weer weg. Een drukke laadpaal niet. Ik kan me alleen maar voorstellen dat ik vast kom te zitten achter een eikel die erop staat om helemaal tot 100% op te laden. :D
Hoi RJ,
Het is best moeilijk om zonder stroom te komen te zitten in een Tesla. Ik kan niet voor andere merken spreken, maar ik vermoed dat hetzelfde geldt.

Zodra je het Tesla Nav-systeem een bestemming vertelt, stelt het laadstops onderweg voor. Het zet ze op en de oplaadtijden om je rond de 10% tot 15% SOC te brengen wanneer je aankomt. Dit zijn geen ruwe schattingen - ze houden rekening met hoogteverschillen, wind, je rijgedrag, snelheden, HVAC-gebruik, ... Het houdt je stroomverbruik tijdens de reis bij en vergelijkt het met zijn projectie - als je op enig moment in de problemen komt, vertelt het je dat en stelt het alternatieven voor (misschien een eerdere laadstop). Tegen de tijd dat je daadwerkelijk zonder stroom komt te zitten, krijg je veel van deze waarschuwingen.

Je kunt ook zelf bijhouden hoe je het doet ten opzichte van de Tesla-projectie via de Energy App die op het hoofdscherm wordt weergegeven.

Image

Een beetje moeilijk te lezen, maar de donkere lijn is de Tesla-projectie voor de reis en de oranje/groene lijn is hoe je het daadwerkelijk doet.
De op en neer bewegingen op beide lijnen zijn dingen als heuvels, snelheidslimietwijzigingen etc. - je kunt zien hoe gedetailleerd de schatting is.
Het vertelt je ook waar de stroom naartoe gaat: Rijden, HVAC, Batterijconditionering (voor een aankomende lading), Hoogteverschillen.

Uiteindelijk weet je precies waar je volgende laadstation is en hoe je het doet om daar met reststroom te komen.

AAA investeerde toen EV's voor het eerst populair werden in een aantal generatoren op wielen om EV-eigenaren te redden die zonder stroom kwamen te zitten. Ze hebben deze laten vallen omdat het zo moeilijk is om zonder stroom te komen te zitten in een EV.

Ik ben zonder benzine komen te zitten in mijn busje (door mijn stommiteit), maar ik zie dit nooit gebeuren in mijn EV.

Gary

. . . . sap . . . .
Het universele codewoord voor thermodynamische energie :)

Ik vraag me af of de BrightDrop-batterij 800V opladen mogelijk maakt? In theorie zou je kunnen opladen met maximaal 350KW bij de juiste DC snellader.

Dit artikel lijkt te zeggen dat de Hummer (die hetzelfde pakket gebruikt) mogelijk kan herconfigureren op 800V:

De jaarlijkse Santa Ana-windstorm in Zuid-Californië is hier. Onze 3e dag zonder elektriciteit. De stroom wordt zonder waarschuwing uitgeschakeld.

Nachtmerriescenario.
De stroom wordt plotseling uitgeschakeld.
E.V. is dood.
Kan niet ontsnappen aan de vuurstorm die op me afkomt.

Voertuigen die op ijs werken, hebben weerstand getoond tegen hitte en vlammen.

Niet zo zeker over E.V.'s.

Voorlopig is I.C.E. zonder twijfel betrouwbaarder dan E.V.'s

Huidige stroomstoringen.
Los Angeles & Ventura counties.
Potentieel 66k E.V.'s D.OA.

Image

Live kaart van stroomstoringen en potentiële storingen vandaag.

Image

Discussion starter · #71 ·
Hoi RJ,
Het is best moeilijk om zonder stroom te komen te zitten in een Tesla. Ik kan niet voor andere merken spreken, maar ik vermoed dat hetzelfde geldt.

Zodra je het Tesla Nav-systeem een bestemming geeft, zal het oplaadstops onderweg voorstellen. Het stelt ze in en de oplaadtijden om je met ongeveer 10% tot 15% SOC te laten aankomen. Dit zijn geen ruwe schattingen - ze houden rekening met hoogteverschillen, wind, je rijgedrag, snelheden, HVAC-gebruik, ... Het houdt je stroomverbruik tijdens de reis bij en vergelijkt het met zijn projectie - als je op enig moment in de problemen komt, vertelt het je dat en stelt het alternatieven voor (misschien een eerdere oplaadstop). Tegen de tijd dat je daadwerkelijk zonder stroom komt te zitten, krijg je veel van deze waarschuwingen.

Je kunt ook zelf bijhouden hoe je het doet ten opzichte van de Tesla-projectie via de Energie-app die op het hoofdscherm wordt weergegeven.

View attachment 100559

Een beetje moeilijk te lezen, maar de donkere lijn is de Tesla-projectie voor de reis, en de oranje/groene lijn is hoe je het daadwerkelijk doet.
De op en neer bewegingen op beide lijnen zijn dingen als heuvels, snelheidslimietwijzigingen etc. - je kunt zien hoe gedetailleerd de schatting is.
Het vertelt je ook waar de stroom naartoe gaat: Rijden, HVAC, Accuconditionering (voor een aankomende lading), Hoogteverschillen.

Uiteindelijk weet je precies waar je volgende oplaadstation is en hoe je het doet om daar met resterende stroom te komen.

AAA investeerde toen EV's voor het eerst populair werden in enkele generatoren op wielen om EV-eigenaren te redden die zonder stroom kwamen te zitten. Ze hebben deze laten vallen omdat het zo moeilijk is om zonder stroom te komen te zitten in een EV.

Ik ben zonder benzine komen te zitten in mijn busje (door mijn stommiteit), maar ik zie dit nooit gebeuren in mijn EV.

Gary
Ik ben dol op de "Energie/Rit"-grafiek van Tesla. Ik wou dat Brightdrop er een had. Die grafiek heeft me het vertrouwen gegeven om laders te targeten en daar met slechts 5% SOC te komen.

Discussion starter · #72 ·
De jaarlijkse Santa Anna-windstorm in Zuid-Californië is hier. Onze 3e dag zonder elektriciteit. De stroom wordt zonder waarschuwing uitgeschakeld.

Nachtmerriescenario.
E.V. is dood.
Kan niet ontsnappen aan de vuurstorm die mijn kant op komt.

Op ijs werkende voertuigen hebben weerstand getoond tegen hitte en vlammen.

Huidige stroomstoringen.

View attachment 100561

View attachment 100562
De jaarlijkse Santa Anna-windstorm in Zuid-Californië is hier. Onze 3e dag zonder elektriciteit. De stroom wordt zonder waarschuwing uitgeschakeld.

Nachtmerriescenario.
E.V. is dood.
Kan niet ontsnappen aan de vuurstorm die mijn kant op komt.

Op ijs werkende voertuigen hebben weerstand getoond tegen hitte en vlammen.

Huidige stroomstoringen.

View attachment 100561

View attachment 100562
Ik houd de laadtoestand meestal tussen 50-90%. Dat is 193 kilometer gebruik en houdt 241 kilometer in reserve. Ik denk dat dat een voldoende veiligheidsniveau is.
Zeg je dat je liever met een benzinetank dan met een batterij door de vlammen zou rijden?

. . . jaarlijkse Santa Anna-storm . . . .
Eeek! Ik hoop dat je in staat bent om elk gevaar te vermijden.

Aan de andere kant, sommige EV's stellen je in staat om een stroomstoring te overleven door op hun batterijpakket te draaien. Hoewel, ik ben er niet zeker van hoe nuttig het zou zijn om stroom in huis te hebben ten koste van een dode EV :-(.

Hier is een video over een Ford Lightning back-up setup:

. . . E.V. is dood . . . .
Dat is een nachtmerrie . . . . Mevr. Baxsie, bent u dat?

Typisch gebruikspatroon is om uw EV elke avond op te laden tot een bepaalde hoeveelheid van 60% ~ 90%, dus over het algemeen is onze EV meer "opgeladen" dan een bepaald ICE-voertuig, dat ik alleen maar probeer boven 1/4 tank te houden.

Als we hier een langdurige stroomstoring hebben, kunnen we gedwongen worden om de EV op te laden met de propaangenerator. Dat is noch goedkoop noch milieuvriendelijk :-(.

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp van @JohnForde, hier is de video van Out of Spec Review over de Bright Drop:

Ik ben dol op Tesla's "Energy/Drive" grafiek. Ik wou dat Brightdrop er een had. Die grafiek heeft me het vertrouwen gegeven om laders te targeten en daar met slechts 5% SOC te komen.
Ja - dit is wellicht Tesla's grootste bijdrage om EV's aantrekkelijk te maken (althans voor sommigen). Ik heb het een paar keer ervaren, het doet het opmerkelijk goed in het aanpassen aan de verschillende omstandigheden.

Bedankt @GaryBIS,,, Ik ben altijd geïnteresseerd in en respecteer uw perspectieven.

Veel van ons, en vooral met formele opleiding, leren deze waardevolle woorden kennen ,,, “Beschouw de bron”. Ik heb het artikel van de Texas Public Policy Foundation geplaatst, omdat de naam van de stichting me al vertelde dat ze bevooroordeeld zouden zijn en waarschijnlijk pro-olie.

Enkele informatie die ik uit uw bericht haal (houd er rekening mee dat ik Canadees ben en meer weet over Canada dan de VS);
  1. Er zijn “niet-waarheden” in zowel olie als elektriciteit
  2. Er zijn subsidies in zowel olie als elektriciteit
  3. De overheden veranderen de wetten en innen belastingen over zowel olie als elektriciteit

Uw fundamentele;

Dit alles komt er in wezen op neer of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet

Mijn overtuiging is ,,, Ik weet het niet. De kern van de wetenschap zijn deze 3 woorden: “We weten het niet”. Welnu, ik geloof in 32 voet per seconde per seconde ,,, omdat het me nog nooit heeft voorgelogen. Ik vertrouw zeker niet degenen die ervan profiteren ,,, aan beide kanten, omdat ik denk dat ze een economisch belang hebben om te liegen en te bedriegen. Verder geloof ik dat onze soort gewoon “slimme grote apen” is, omdat dat wetenschap is ,,, nou ja, soms niet zo slim. Ik kwam onlangs deze cartoon tegen ,,, het toont hoe ik het zie en het maakt me verdrietig ,,, maar waar voor mij;

View attachment 100555

Sinds ik leef, is er het ene na het andere dreigende probleem dat de aarde beëindigt. Het is mogelijk dat ik gevoelloos ben.

Dus, zoals u heeft afgeleid en zoals @JohnForde vermeldde, denk ik dat het voor individuen neerkomt op 2 dingen;
  1. Wat goed voor hen persoonlijk is
  2. Wat goed is voor de planeet aarde
Ik scheid de twee om voor de hand liggende redenen en ik accepteer volledig dat een persoon in zijn eigenbelang handelt. Ik neem het niemand kwalijk dat hij een EV koopt en in veel gevallen zijn ze economisch gezien zeer zinvol en zouden ze een genot kunnen zijn ,,, daar heb ik geen bezwaar tegen.

Wat is goed voor de aarde? Vergeef mijn scepsis, het is een product van opvoeding, want ik ben er niet mee geboren. Ik ben geboren, vertrouwend, en zonder enige wereldse ervaringen. Ik heb genoeg ervaringen gehad met het beleid en de wetgevers om “niet-vertrouwend” te zijn en te begrijpen dat ze eerst voor zichzelf zorgen en dan voor de kosten van de belastingbetalers. Wat goed is voor de aarde, is dat de grote vervuilers stoppen met vervuilen. China en India hebben een enorm percentage van de wereldbevolking ,,, zijn ze “aan boord” ,,, zijn wij dat? Hoeveel grondstoffen zoals steenkool worden naar China verscheept en dan kopen we al deze producten ,,, als een Apple-man ,,, u weet “Ontworpen in Californië”, maar gebouwd door Foxcomm, ik ben onderdeel van het vervuilingsprobleem.

“Zij” begonnen met de woorden “Global Warming”, die op de achtergrond raakten en werden veranderd in “Climate Change”. Waarom? Dus de woorden “Climate Change” zijn niet zo alarmerend, maar het tegenovergestelde “Climate Not Changing” zou onnatuurlijk zijn. Voor zover ik weet, heeft de aarde 5 “Snowball Effect” ijstijden gekend.

Dus ik heb geen overtuiging. Ik heb gedachten en het is niet zo gemakkelijk voor mij om te begrijpen als “g”. Het maakt voor mij wel zin dat het vervuilen van de aarde een slechte zaak is ,,, en we vervuilen allemaal de aarde (zelfs mensen die geen voertuig bezitten).

Menselijke natuur; Mensen vinden het fijn om zich te voelen alsof ze een verschil maken. Als een persoon meer om de aarde geeft dan om zichzelf, dan zouden ze kunnen overwegen om van een ICE-voertuig naar geen voertuig te gaan ,,, geen voertuig is het echte offer ,,, behoud en geen busreizen is het echte zelfopoffering. Immers, “Als men” volledig gelooft in de wetenschap van de dag, is het alleen om egoïstische redenen dat we met een soort energieverbruikend voertuig reizen.

Enkele perspectieven;

Als de olie- en gasindustrie wordt gesubsidieerd en die energieën worden gebruikt om elektriciteit op te wekken, dan wordt de elektriciteit ook gesubsidieerd door de olie- en gasindustrie

Als wij sukkels, u weet dat benzineverbruikers wegenbelasting betalen bij de pomp en EV's hun deel van de wegenbelasting niet betalen, dan worden de EV's gesubsidieerd.

Als uw zonne-energieapparatuur belastingverlichting had, dan is uw elektriciteit in uw Tesla gesubsidieerd.

Als de olie- en gasindustrie wordt gesubsidieerd, wordt deze waarschijnlijk ook zwaar belast, zodat het belastinggeld terug kan vloeien naar de handen van de overheid. Neem dat allemaal weg en alle voertuigen rijden op elektriciteit en er is nog steeds behoefte aan belasting, raad eens waar dat uiteindelijk terechtkomt.

Gary, ik weet dat mijn berichten alleen problemen in detail beschrijven en ik heb geen echte oplossingen. De echte weg naar het oplossen van dit probleem is 100% waarheid en openheid, een geformuleerde weg, 100% buy-in en 100% zelfopoffering ,,, ik denk in principe dat dat niet gaat gebeuren. Veel mensen “preken” over het probleem en niemand weet of ze alles doen wat ze weten om het op te lossen ,,, sommigen kopen een EV en geloven dat ze hun steentje bijdragen.

100% buy-in is nodig en dat met een wereld vol mensen die handelen vanuit incentives, niet uit moraal. Die 2 items hierboven;

Eigenbelang = Incentive
De wereld redden = Moraliteit

Ik geloof dat we allemaal in eigenbelang handelen.

Ik weet niet wat je bedoelt met 'bevestigd'. Het is gewoon de meting die ik heb ervaren op basis van de kilometerteller en het scherm van de Electrify America-oplader "totale afgegeven energie".
Klinkt als bevestigd, ik ben alleen een beetje verrast dat het efficiënter is dan kleinere en lichtere e-vans. Ik was bezorgd omdat ik weet dat als ik de energiemeter op mijn Leaf reset en een paar kilometer heel voorzichtig rijd, hij me zal vertellen dat ik twee keer de actieradius heb die hij zou moeten hebben.

Ik houd de laadtoestand meestal tussen 50-90%. Dat is 120 mijl gebruik en houdt 150 mijl in reserve. Ik denk dat dat waarschijnlijk een voldoende veiligheidsniveau is.
Zeg je dat je liever met een benzinetank dan met een batterij door de vlammen zou rijden?
Het is niet veilig om afhankelijk te zijn van elektrisch, het is niet betrouwbaar.

Wat betreft het rijden door de vlammen.

De brandweer doet het prima met I.C.E.

Ik weet niet zeker of E.V.'s zoveel hitte kunnen verdragen

E.V.'s die vlam vatten is een probleem.

Image

Elke actie. Veroorzaakt een reactie.

Image

Het leven is een uitdaging. Heb er geen meer nodig.

Vrede ✌

De jaarlijkse Santa Anna-storm in Zuid-Californië is hier. Onze 3e dag zonder elektriciteit. De stroom wordt zonder waarschuwing uitgeschakeld.

Nachtmerriescenario.
E.V. is dood.
Kan niet ontsnappen aan de vuurstorm die op me afkomt.

Voertuigen die op ijs werken, hebben weerstand getoond tegen hitte en vlammen.

Huidige stroomstoringen.

View attachment 100561

View attachment 100562
Dit is een ontnuchterende herinnering aan hoe automatisch en gemakkelijk ons leven is geworden, zozeer zelfs dat ik zou schatten dat 50% van de bevolking, misschien meer, waarschijnlijk zou omkomen in een gebeurtenis waarbij de stroom slechts een paar weken uitvalt. Ontnuchterende herinnering hoe kwetsbaar we zijn.

Discussion starter · #79 ·
Klinkt bevestigd, ik ben alleen een beetje verrast dat het efficiënter is dan kleinere en lichtere e-vans. Ik was bezorgd omdat ik weet dat als ik de energiemeter op mijn Leaf reset en een paar kilometer heel voorzichtig rijd, hij me zal vertellen dat ik twee keer de actieradius heb die hij zou moeten hebben.
Er is een YouTube-video van een Ford e-Transit-busje dat 19 mph rijdt en 4,1 mijl/Wh haalt. Kleine steekproef echter, slechts 12,2 mijl. Mijn langzaamste test was bij 46 mph voor 50 mijl. Ik haalde 2,51 mijl/kWh. Dat is 444 mijl actieradius.

61 - 80 of 729 Posts