Ram Promaster Forum banner

Ik ben overgestapt op een elektrische bestelwagen Brightdrop Zevo 600

4 reading
93K views 728 replies 58 participants last post by  offgridengineering  
#1 ·
Met 400 mijl bereik op $6 aan elektriciteit, wie zou er niet van houden! Maar mijn oude Promaster met een Colorado campervan moet nu weg. Goedkoop.
Image

#3 ·
Ik moest ook mijn lokale energiebedrijf controleren. De kosten per kWh zijn hier in Alaska iets meer dan 25 cent. Ik zou dus ongeveer 50 dollar betalen om die 250 mijl hier te rijden. Waarschijnlijk een nuloperatie in vergelijking met mijn 2014 PM.
Toch is een awd-busje cool. Ik hoop dat je goedkopere elektriciteit hebt dan ik.

#6 · (Edited)
Ook moest ik mijn lokale nutsbedrijf controleren. De kosten per kWh zijn hier in Alaska iets meer dan 25 cent. Dus ik zou ongeveer 50 dollar betalen om die 250 mijl te rijden. Waarschijnlijk een wash in vergelijking met mijn 2014 PM.
Toch is een awd-busje cool. Ik hoop dat je goedkopere elektriciteit hebt dan ik.
Ik heb berekend voor het aantal kilometers dat jaarlijks wordt gereden in vergelijking met een Ford e-truck. Alleen thuis opladen (om nog maar te zwijgen van de kosten van die apparatuur/installatie) zou mijn elektriciteitsrekening maandelijks verdrievoudigen, mijn rijgedrag complexer maken, het tanken tot een project van 8 uur maken, mij onderwerpen aan een nieuwe onroerendgoed-/gebruikersbelasting van $ 120 per jaar voor het voorrecht om een EV te bezitten, mijn jaarlijkse motorrijtuigenbelasting in Virginia verhogen en me iets nieuws geven om me zorgen over te maken (bereik) hahaha. Wat een koopje!
Sommige fabrikanten (VW) bieden 3 jaar lang toegang tot snelladen, wat voor sommige mensen heel aantrekkelijk kan zijn, maar voor anderen plaatsen ze de laders buiten hun woon-werkverkeer, waardoor ze minder waarde hebben, mensen dwingen om ergens naartoe te rijden waar ze niet hoeven te zijn en een kopje koffie te kopen om de tijd te verspillen.

#4 ·
Ze hadden het niet moeten ontwerpen met die enorme olifantenoren-zijspiegels, sommige camera's zouden goed gewerkt hebben om de aero een beetje te helpen. Het lijkt erop dat ze het een aero/futuristische smoothie-look willen geven, maar dan die brede spiegels erop hebben geplakt. Misschien zal het model van volgend jaar verbeteren. De hoeveelheid batterij die nodig zou zijn om dat ding 400 mijl te verplaatsen, zou contraproductief/kostenbelemmerend zijn. Hopelijk heb je de federale korting van 7500 dollar gekregen.

#5 ·
Met 400 mijl bereik op $6 aan elektriciteit, wie zou er niet van houden! Maar mijn oude Promaster met een Colorado campervan moet nu weg. Goedkoop. View attachment 100490
Grappig, ik heb snel naar de website gekeken, er wordt beweerd dat het tot 250 mijl bereik heeft, meerdere keren........

#8 ·
Hallo,
Houd ons op de hoogte van hoe de bouw verloopt en hoe uw ervaring ermee is.
Of, als u dat op een ander forum doet, laat het ons dan weten waar.

Veel van ons hier denken aan een overstap naar een elektrische bestelwagen.
Het is geweldig om te zien dat iemand de sprong waagt!

Gary

#9 ·
Hoi,
Houd ons op de hoogte van hoe de bouw verloopt en hoe uw ervaring ermee uitpakt.
Of, als u dat op een ander forum doet, laat het ons dan weten.

Veel van ons hier denken na over een overstap naar een elektrische bestelwagen.
Het is geweldig om te zien dat iemand de sprong waagt!

Gary
Gary had ook moeten onthullen dat hij een Tesla-fanboy is, maar we mogen hem toch..😁

#26 ·
Moet een flink accupakket zijn - was verrast om een brutogewicht van 10.000 lbs te zien met een laadgewicht van slechts 1800 lbs, terwijl mijn korte ~4600 lb 118" PM ongeveer 4000 lbs kan dragen. Hoewel het interieurvolume groot is op de BD 600, moet iedereen die deze voor camperdoeleinden gebruikt, zeer voorzichtig zijn met de materialen die voor de ombouw worden gebruikt om het gewicht laag te houden.

This post has been deleted
#27 ·
Cool, ik zou graag meer willen horen over deze EV-bus hier op dit forum!!!

Pas op @rjcarter3 @Bromaster5 en een paar anderen op dit forum zijn flagrante anti-EV's, complotdenkers, anti-alles dat beter is dan 20 mpg, een vocale minderheid hier op dit forum. Ze spuien herhaaldelijk verkeerde informatie en het is zinloos om met hen in gesprek te gaan. Het lijkt erop dat @Bromaster5 zijn profiel zo heeft ingesteld dat niemand zijn berichten kan zien, waarom zou iemand dat doen, waarom is dat een optie op het forum? Ik wou dat deze forumleden volwassen zouden worden, want af en toe hebben ze wel iets nuttigs te zeggen.
Ik ben “Pro” “Vrije meningsuiting”

Wat dat voor mij betekent, is het beschermen van het recht van mensen met wie ik het oneens ben om te spreken (of in dit geval te posten).

Omdat het gemakkelijk is om het recht op vrije meningsuiting te beschermen voor degenen die in jouw kamp zitten.

Ik denk dat het “in hokjes plaatsen” van leden hier oneerlijk is, & vooral als je ze niet echt “persoonlijk” kent. Het is tenslotte het internet en als je sterke emoties hebt over een internetpersoonlijkheid, zegt dat meer over jezelf dan over hen. Vergeef mijn aannames als @rjcarter3 & @Bromaster5 daadwerkelijk lange termijn persoonlijke vrienden van je zijn die je intiem kent.

Waar zouden we in deze wereld zijn zonder verschillen en verschillende meningen.

#30 ·
#32 ·
Er is veel informatie op internet, een deel ervan is feit, een deel ervan is mening, een deel ervan is de waarheid;

View attachment 100538

Ik weet echt niet wat ik moet geloven. Ik denk dat de waarheid waarschijnlijk ergens tussen de 2 extreme perspectieven ligt.

“What’s Up”

#34 ·
Elektriciteitsopwekking in de VS;

Image

2022; 59,3% van de elektriciteit werd opgewekt door "Kolen & Aardgas", wat beter is dan de verouderde grafiek van de EPA uit 2016;

Image

Ik neem aan dat u deze 2 websites kunt "vertrouwen" om ons de "Waarheid" te vertellen?

Je zou denken dat de "EPA" hun website zou aanpassen op basis van gegevens uit 2016 🤷‍♂️?

#37 ·
RV8R Ik respecteer uw scepsis. Ik probeer zowel praktisch als ecologisch te zijn. Geen heilige, gewoon minder vies en minder verspillend dan vroeger. Denk op deze manier over EV's: Een benzinemotor is slechts 25-30% efficiënt omdat hij 3/4 van zijn energie weggooit in de vorm van afvalwarmte via de radiator. Dat is veel beter dan een stoommachine (5% van de potentiële energie wordt omgezet in kinetische energie). Maar het is veel minder dan elektriciteit, die voor 90%+ efficiënt is. U zult blij zijn dat u de stoom- en benzinemotoren achter u heeft gelaten.

#38 ·
RV8R, ik respecteer uw scepsis. Ik probeer zowel praktisch als ecologisch te zijn. Geen heilige, gewoon minder vies en minder verspillend dan vroeger. Denk op deze manier over EV's: Een benzinemotor is slechts 25-30% efficiënt omdat hij 3/4 van zijn energie weggooit in de vorm van afvalwarmte via de radiator. Dat is veel beter dan een stoommachine (5% van de potentiële energie wordt kinetische energie). Maar het is veel minder dan elektriciteit, die 90%+ efficiënt is. U zult blij zijn dat u de stoom- en benzinemotoren achter u hebt gelaten.
Bedankt @JohnForde

Mijn scepsis draait helemaal om mensen en het vinden van de waarheid. Ik ben het 100% eens met uw energietype en efficiëntie zoals u zei.

Het probleem met uw uitspraak is dat het slechts een klein deel van het plaatje is (dat was mijn verwijzing naar vliegas in beton).

Je moet helemaal de konijnenpijp in, de efficiëntie van de elektrische energie in de batterij van je busje is 90%, maar die energie kwam ergens vandaan voordat het elektriciteit was. Uw voorbeeld ligt veel te dicht aan de oppervlakte.

Ik herinner me dat op de middelbare school in de natuurkunde "bijna alle energie" op aarde aan ons werd geleverd door "de zon". Als de elektriciteit slechts één stap terug werd opgewekt door bijvoorbeeld "kolen" enzovoort, wat doet dat dan met uw 90% efficiëntie?

Ik ben noch een pessimist, noch een optimist, het leven heeft me gevormd tot een realist die op zoek is naar de waarheid. Ik weet niet dat EV's zo "groen" zijn, "ze" zeggen dat ze het zijn, zijn "ze" betrouwbaar?

Ik weet dat dit waar is, in Canada worden we hard getroffen door "koolstofbelasting". Onze federale overheid heeft een heksenjacht gehouden op de grote supermarktketens. Voor zover ik heb gezien, zijn deze bedrijven gestopt met uitleggen dat er olie, diesel, benzine en andere energieën in voedsel zitten. Hoeveel olie zit er in een appel? Vreemd hoe verhoogde belastingen bijdragen aan inflatie, het was "ei op gezicht" supermarktindustrie comedy heksenjacht, ik wed dat de "Feds" eenmaal halverwege de Spaanse inquisitie spijt hadden dat ze die BS-propaganda hadden bedacht, "sommige boodschappen zijn groen", erwten, sla, enz., maar alleen in kleur.

#46 ·
Ik heb nog steeds wat problemen met de geclaimde actieradius van deze Brightdrop-bus. Ik zou GRAAG een EV-bus willen hebben die meer dan 400 mijl kan rijden op een enkele lading, maar volgens alles wat ik online heb gelezen (inclusief statistieken van Brightdrop zelf) is de maximale afstand die deze bussen op een enkele lading kunnen halen ongeveer 250 mijl. Sterker nog, ze hebben het Guinness World Record voor de langste afstand afgelegd op een enkele lading door een EV-bestelwagen met 258 mijl. Dus ofwel de OP heeft het wereldrecord volledig verbroken op zijn 5 beste ladingen, of er is hier iets anders aan de hand. Ik wil gewoon weten waarom er zo'n drastisch verschil is tussen de twee schattingen. Het is voor mij gewoon niet logisch dat Brightdrop nieuws over prestaties als deze zou achterhouden, terwijl alle andere EV-bedrijven constant de actieradius overschatten. :unsure:

#48 ·
Verminder de snelheid tot 40 mph, vervoer en vervoer geen lading, hij plaatste ergens een grafiek.

De e-Transit heeft een goede actieradius bij lage snelheid.

Maar niet erg praktisch :)

#49 ·
Verminder de snelheid tot 40 mph en vervoer geen lading, hij heeft ergens een grafiek geplaatst.

De e-Transit heeft een goede actieradius bij lage snelheid.

Maar niet erg praktisch :)
Het is John's grafiek,
Het kruist eigenlijk 400 mijl bij ongeveer 50 mph, wat niet al te verschrikkelijk is.
En kruist 300 mijl bij 65 mph.

Het zou fijn zijn om te weten waar de grafiek vandaan komt.

Image

Gary

#50 ·
Degenen onder ons die oud genoeg zijn om het Arabische olie-embargo te herinneren, herinneren zich ook de overvloed aan bumpers met de tekst "Wees zuinig, rijd 50" en de uniforme snelheidslimiet van 55 mph op de snelwegen. We herinneren ons ook dat we dwars door het land reden met 50-55 mph. En we herinneren ons dat we het geweldig naar onze zin hadden. Dus het rijden van een EV met 50 mph om verder te kunnen komen, lijkt alleen een verlies als je haast hebt. In dat geval is een EV voor lange afstanden op dit moment nog niet voor jou... nog niet.

Ik vraag me af waarom ze onze Promaster niet aanbieden in hybride of, beter nog, PHEV (voor degenen onder ons die onze bestelwagens ook wel eens gebruiken voor korte boodschappen). Dezelfde motor als de Pacifica. Lijkt me logisch.

Ik ben erg enthousiast over wat John hier doet. Ik ben geen early adopter, dus ik verwelkom de gelegenheid om te leren van iemand die bereid is de sprong, het risico en de beloning te nemen.

Die ZEVO ziet eruit als een gemakkelijk aan te passen bestelwagen, met die verticale zijkanten. Een paar keer naar IKEA en je bent klaar om te gaan.

#51 ·
Zij die oud genoeg zijn om het Arabische olie-embargo te herinneren, herinneren zich ook de overvloed aan bumpers met de tekst "Wees zuinig, rijd 50" en de uniforme snelheidslimiet van 55 mph op de snelwegen. We herinneren ons ook dat we dwars door het land reden met 50-55 mph. En we herinneren ons dat we het geweldig naar onze zin hadden. Dus het rijden van een EV met 50 mph om verder te kunnen komen, lijkt alleen een verlies als je haast hebt. In dat geval is een EV voor lange afstanden op dit moment nog niet voor jou... nog niet.
Goed punt. Voor ons is de reis onderdeel van de beloning - dus we nemen meestal de voorkeur voor secundaire wegen en reizen met lagere snelheden. Zelfs voor ICE-voertuigen heeft snelheid een enorm effect op het verbruik, dus niet haasten heeft voordelen.

#63 ·
Publiceert GM de luchtweerstandscoëfficiënt? Dat zou best interessant zijn. Heeft iemand ook luchtweerstandscoëfficiënten voor een van de grote bestelwagens (promaster, etc)?
Nee, maar ik ben van plan een uitklapbare aerodynamische "Whale tail" te ontwikkelen. Ik hoop op een vermindering van de luchtweerstand met 20%.