Ram Promaster Forum banner
41 - 60 of 729 Posts
Bromaster. Probeer het. Je zult het leuk vinden. Houd je ICE voor roadtrips. Maar thuis opladen is geweldig. Een stopcontact voor de droger, een verlengsnoer van 50 ampère en een voor 80 dollar gereviseerde oplader van Amazon. Het duurt 5 seconden om 's nachts in te pluggen en 's ochtends uit te trekken. Elke ochtend heeft je tank 200-300 mijl en het kost 5-10 dollar. Een late adapter zijn is gewoon onpraktisch.
Ik ben hier al van op de hoogte en ben me aan het verdiepen in elektrische auto's, zowel gebruikt als nieuw..

Bromaster. Probeer het eens. Je zult het leuk vinden. Houd je ICE voor roadtrips. Maar thuis opladen is geweldig. Een stopcontact voor een droger, een verlengsnoer van 50 ampère en een gereviseerde oplader van Amazon voor $ 80. Het duurt 5 seconden om 's nachts in te pluggen en 's ochtends uit te trekken. Elke ochtend heeft je tank 200-300 mijl en kost het $ 5-10. Een late adapter zijn is gewoon onpraktisch.
Ik heb ooit in een golfkar gereden! Hahhaha

Nee. Ik bedoelde ZES DOLLAR. Eigenlijk $4,95 voor 425 mijl.
177 kWh batterij
2,4 mijl/kWh
MN Xcel EV thuisprogramma $0,028/kWh
Nog iets om te onthouden: alleen omdat iets wordt gestimuleerd/gesubsidieerd, wil nog niet zeggen dat het goedkoper of gratis is. De vermelde en werkelijke kosten kunnen heel verschillend zijn, iemand betaalt ervoor.

Neem bijvoorbeeld Uber, die goedkope tarieven werden vooraf betaald door investeerders om marktaandeel te winnen en de taxi-industrie te ontwrichten. Het werkte totdat al het startkapitaal op was en toen was de deal voor de consument voorbij. De meeste investeerders waren op dat moment al vertrokken en gingen verder met de volgende beursgang.

Cool, ik zou graag meer willen horen over deze EV-bus hier op dit forum!!!

Pas op @rjcarter3 @Bromaster5 en een paar anderen op dit forum zijn flagrante anti-EV's, complotdenkers, anti-alles wat beter is dan 20 mpg, een vocale minderheid hier op dit forum. Ze spuien herhaaldelijk verkeerde informatie en het is zinloos om met hen in discussie te gaan. Het lijkt erop dat @Bromaster5 zijn profiel zo heeft ingesteld dat niemand zijn berichten kan zien, waarom zou iemand dat doen, waarom is dat een optie op het forum? Ik wou dat deze forumleden volwassen zouden worden, want af en toe hebben ze wel iets nuttigs te zeggen.
Wat een belachelijke uitspraak. Het is ook volkomen onwaar. Ik rijd momenteel een elektrische scooter naar kantoor op de dagen dat ik ga - dat is een elektrische scooter. Ik zou ook openstaan voor het bezit van een EV-auto voor ritten in de stad, maar de praktische bruikbaarheid ervan voor lange afstanden, koudere maanden, zware voertuigen, enz. is een veelbesproken onderwerp overal.

Ben je normaal gesproken zo onbeschoft tegen mensen die het niet met je eens zijn over alledaagse dingen? Rijd wat je wilt - het kan me niet schelen. Mensen op dit forum bespreken de voor- en nadelen van alles wat ze met hun busjes doen, dus ik heb geen idee waarom ik in deze conversatie ben getagd. Word volwassen.

Nog iets om te onthouden: alleen omdat iets wordt gestimuleerd/gesubsidieerd, wil nog niet zeggen dat het goedkoper of gratis is. De vermelde en werkelijke kosten kunnen behoorlijk verschillen, iemand betaalt ervoor.

Neem Uber als voorbeeld, die goedkope tarieven werden vooraf betaald door investeerders om marktaandeel te winnen en de taxi-industrie te ontwrichten. Het werkte totdat al het startkapitaal op was en toen was de deal voor de consument voorbij. De meeste investeerders waren op dat moment al vertrokken en gingen verder met de volgende beursgang.
Het gaat er ook niet alleen om hoeveel het kost om uw voertuig te tanken, maar ook hoe snel u dat kunt doen. Tijd is geld. Ik kan ~380 mijl bereik in mijn PM stoppen, ongeacht hoe koud het buiten is, in een stop van een paar minuten. Maakt die tijd een verschil als ik thuis zit? Nee. Maakt het uit als ik op een roadtrip ben? Ja.

Ik heb nog steeds wat problemen met de geclaimde actieradius van deze Brightdrop-bus. Ik zou GRAAG een EV-bus willen hebben die meer dan 400 mijl kan rijden op een enkele lading, maar volgens alles wat ik online heb gelezen (inclusief statistieken van Brightdrop zelf) is de maximale afstand die deze bussen op een enkele lading kunnen halen ongeveer 250 mijl. Sterker nog, ze hebben het Guinness World Record voor de langste afstand afgelegd op een enkele lading door een EV-bestelwagen met 258 mijl. Dus ofwel de OP heeft het wereldrecord volledig verbroken op zijn 5 beste ladingen, of er is hier iets anders aan de hand. Ik wil gewoon weten waarom er zo'n drastisch verschil is tussen de twee schattingen. Het is voor mij gewoon niet logisch dat Brightdrop nieuws over prestaties als deze zou achterhouden, terwijl alle andere EV-bedrijven constant de actieradius overschatten. :unsure:

Er is veel informatie op internet, ... een deel ervan is feit, een deel ervan is mening, een deel ervan is waarheid;

View attachment 100538

Ik weet echt niet wat ik moet geloven. Ik denk dat de waarheid waarschijnlijk ergens tussen de 2 extreme perspectieven ligt.

“What’s Up”

Hoi RV,
De Texas Public Policy Foundation (die uw eerste artikel heeft geschreven) is een groep klimaatveranderingsontkenners en fans van fossiele brandstoffen - ik zou ze persoonlijk zo ver mogelijk verwijderd plaatsen van het proberen de waarheid naar buiten te brengen. Ze slagen erin om de subsidies die de EV-industrie krijgt te onthullen en te overdrijven, terwijl ze de miljarden en miljarden en miljarden aan subsidies die de fossiele brandstofindustrie elk jaar krijgt - en al vele decennia - gemakkelijk negeren.

Ik betaal 12 cent per KWH (wat niet gesubsidieerd is voor EV's - het is de prijs die iedereen betaalt). Het kost 80 KWH ($9,60) om mijn EV te vullen, en hij rijdt er ongeveer 300 mijl mee. Maar ik heb zonne-energie, dus mijn brandstofkosten voor ritten binnen bereik van mijn huis zijn nul. Op roadtrips heb ik ongeveer 36 cent per KWH betaald, of $30 voor een volle tank.

Dit alles komt er in wezen op neer of je gelooft dat klimaatverandering door het verbranden van fossiele brandstoffen een serieus probleem is of niet. Zo ja, dan is het elimineren van de uitstoot van fossiele brandstoffen een must en om een tijdige overgang weg van fossiele brandstoffen te maken, is dit een must en als je massale industrieën (zoals transport) op elektriciteit wilt overzetten, dan zullen er in eerste instantie subsidies nodig zijn om dit mogelijk te maken. Als je niet gelooft in klimaatverandering als een urgent probleem, dan zal alle nadruk op het overzetten van mensen naar EV's er dom uitzien.

Gary

Verminder de snelheid tot 40 mph, vervoer en vervoer geen lading, hij plaatste ergens een grafiek.

De e-Transit heeft een goede actieradius bij lage snelheid.

Maar niet erg praktisch :)

Verminder de snelheid tot 40 mph en vervoer geen lading, hij heeft ergens een grafiek geplaatst.

De e-Transit heeft een goede actieradius bij lage snelheid.

Maar niet erg praktisch :)
Het is John's grafiek,
Het kruist eigenlijk 400 mijl bij ongeveer 50 mph, wat niet al te verschrikkelijk is.
En kruist 300 mijl bij 65 mph.

Het zou fijn zijn om te weten waar de grafiek vandaan komt.

Image

Gary

Degenen onder ons die oud genoeg zijn om het Arabische olie-embargo te herinneren, herinneren zich ook de overvloed aan bumpers met de tekst "Wees zuinig, rijd 50" en de uniforme snelheidslimiet van 55 mph op de snelwegen. We herinneren ons ook dat we dwars door het land reden met 50-55 mph. En we herinneren ons dat we het geweldig naar onze zin hadden. Dus het rijden van een EV met 50 mph om verder te kunnen komen, lijkt alleen een verlies als je haast hebt. In dat geval is een EV voor lange afstanden op dit moment nog niet voor jou... nog niet.

Ik vraag me af waarom ze onze Promaster niet aanbieden in hybride of, beter nog, PHEV (voor degenen onder ons die onze bestelwagens ook wel eens gebruiken voor korte boodschappen). Dezelfde motor als de Pacifica. Lijkt me logisch.

Ik ben erg enthousiast over wat John hier doet. Ik ben geen early adopter, dus ik verwelkom de gelegenheid om te leren van iemand die bereid is de sprong, het risico en de beloning te nemen.

Die ZEVO ziet eruit als een gemakkelijk aan te passen bestelwagen, met die verticale zijkanten. Een paar keer naar IKEA en je bent klaar om te gaan.

Zij die oud genoeg zijn om het Arabische olie-embargo te herinneren, herinneren zich ook de overvloed aan bumpers met de tekst "Wees zuinig, rijd 50" en de uniforme snelheidslimiet van 55 mph op de snelwegen. We herinneren ons ook dat we dwars door het land reden met 50-55 mph. En we herinneren ons dat we het geweldig naar onze zin hadden. Dus het rijden van een EV met 50 mph om verder te kunnen komen, lijkt alleen een verlies als je haast hebt. In dat geval is een EV voor lange afstanden op dit moment nog niet voor jou... nog niet.
Goed punt. Voor ons is de reis onderdeel van de beloning - dus we nemen meestal de voorkeur voor secundaire wegen en reizen met lagere snelheden. Zelfs voor ICE-voertuigen heeft snelheid een enorm effect op het verbruik, dus niet haasten heeft voordelen.

De Texas Public Policy Foundation (die uw eerste artikel heeft geschreven) is een groep klimaatveranderingsontkenners

Dit alles komt er in wezen op neer of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet. Als dat zo is, dan is het elimineren van de uitstoot van fossiele brandstoffen een must en om een tijdige overgang weg van fossiele brandstoffen te bewerkstelligen, is dat een must en wanneer u enorme industrieën (zoals transport) wilt overzetten op elektriciteit, dan zullen er in eerste instantie subsidies nodig zijn om dit te laten gebeuren. Als u niet gelooft in klimaatverandering als een urgent probleem, dan zal alle nadruk op het overstappen van mensen op elektrische voertuigen er dom uitzien.
Ik wil liever een “klimaat theocratie ketter” genoemd worden, dank u. Serieus, het schelden is dwaas en zelf-discrediterend. Het is gewoon een luie poging om argumenten te beëindigen door mensen die graag moeilijke vragen stellen te vergelijken met mensen die de holocaust ontkennen.

Niemand “ontkent” dat klimaatverandering plaatsvindt. Het gebeurt al 4,5 miljard jaar en het zal blijven gebeuren totdat de zon de aarde opslokt. De vraag is hoeveel invloed de mensheid heeft op het proces.

Ik blijf openstaan voor het idee dat de mens een grote en mogelijk schadelijke invloed heeft gekregen op het proces, maar ik moet bewijs zien. Als alarmisten voorspellingen willen doen over 1° C opwarming over 100 jaar, een zinloze voorspelling voor verantwoordingsdoeleinden aangezien iedereen die erop staat dood zal zijn, dan moet ik met dezelfde precisie weten hoeveel opwarming we veroorzaken en hoeveel natuurlijke variabiliteit er is. Met andere woorden, wat zou de mondiale gemiddelde temperatuur in 2023 zijn geweest als mensen nooit hadden bestaan? Dat antwoord heb je niet. Je verdoezelt die onbekende variabele terwijl je beweert dat de andere verschrikkelijk is.

Ik zou ook graag een verklaring willen zien waarom het nu lijkt alsof elke natuurramp door mensen wordt veroorzaakt, of er in ieder geval sterk door wordt beïnvloed. Vaak zijn deze natuurrampen het ecologische tegenovergestelde van de vorige ramp, zoals droogtes en overstromingen. Wanneer heeft u voor het laatst een natuurramp gezien die niet op de een of andere manier werd toegeschreven aan door de mens veroorzaakte klimaatverandering? Natuurrampen zijn ook zo oud als de tijd.

We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% naar 100% zouden opladen, is dat 77KWH. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel), dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse werkzaamheden laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerd bereik van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.

Hoi RV,
De Texas Public Policy Foundation (die uw eerste artikel heeft geschreven) is een groep klimaatveranderingsontkenners en fans van fossiele brandstoffen - ik persoonlijk zou ze zo ver mogelijk weg plaatsen van het proberen de waarheid boven water te krijgen. Ze slagen erin de subsidies die de EV-industrie krijgt te onthullen en te overdrijven, terwijl ze de miljarden en miljarden en miljarden aan subsidies die de fossiele brandstofindustrie elk jaar krijgt - en dat al vele, vele decennia - gemakkelijk negeren.

Ik betaal 12 cent per KWH (wat niet wordt gesubsidieerd voor EV's - het is de prijs die iedereen betaalt). Het kost 80 KWH ($9,60) om mijn EV te vullen, en hij rijdt daar ongeveer 300 mijl mee. Maar ik heb zonne-energie, dus mijn brandstofkosten voor ritten binnen het bereik van mijn huis zijn nul. Op roadtrips heb ik ongeveer 36 cent per KWH betaald, of $30 voor een volle tank.

Dit alles komt in wezen neer op de vraag of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet. Als u dat wel gelooft, dan is het elimineren van de uitstoot van fossiele brandstoffen een must en om een tijdige overgang weg van fossiele brandstoffen te maken, is dit een must en als u massale industrieën (zoals transport) wilt overzetten op elektriciteit, dan zullen er in eerste instantie subsidies nodig zijn om dit mogelijk te maken. Als u niet gelooft in klimaatverandering als een urgent probleem, dan zal alle nadruk op het overstappen van mensen op EV's er dom uitzien.

Gary
Bedankt @GaryBIS,,, Ik ben altijd geïnteresseerd in en respecteer uw perspectieven.

Velen van ons, en vooral met formele opleiding, leren deze waardevolle woorden ,,, “Beschouw de bron”. Ik heb het artikel van de Texas Public Policy Foundation geplaatst, omdat de naam van de stichting me al vertelde dat ze bevooroordeeld zouden zijn en waarschijnlijk pro-olie.

Enkele informatie die ik uit uw bericht haal (houd er rekening mee dat ik Canadees ben en meer weet over Canada dan over de VS);
  1. Er zijn “onwaarheden” in zowel olie als elektriciteit
  2. Er zijn subsidies in zowel olie als elektriciteit
  3. De overheden wijzigen de wetten en heffen belastingen op zowel olie als elektriciteit

Uw Fundamentele;

Dit alles komt in wezen neer op de vraag of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet

Mijn overtuiging is ,,, Ik weet het niet. De kern van de wetenschap zijn deze 3 woorden “We weten het niet”. Nu, ik geloof in 32' per seconde per seconde ,,, omdat het me nog nooit heeft voorgelogen. Ik vertrouw zeker niet degenen die ervan profiteren ,,, aan beide kanten, omdat ik denk dat ze een economisch belang hebben om te liegen en te bedriegen. Verder geloof ik dat onze soort gewoon “Slimme Grote Apen” zijn, omdat dat wetenschap is ,,, nou ja, soms niet zo slim. Ik kwam onlangs deze cartoon tegen ,,, het toont hoe ik het zie en het maakt me verdrietig ,,, maar waar voor mij;

Image

Sinds ik leef, is er het ene na het andere dreigende, de aarde beëindigende probleem geweest. Het is mogelijk dat ik gevoelloos ben.

Dus, zoals u heeft afgeleid en zoals @JohnForde heeft vermeld, denk ik dat het voor individuen neerkomt op 2 dingen;
  1. Wat is goed voor hen persoonlijk
  2. Wat is goed voor de planeet Aarde
Ik scheid de twee om voor de hand liggende redenen en ik accepteer volledig dat een persoon in hun eigen belang zal handelen. Ik neem het niemand kwalijk dat hij een EV koopt en in veel gevallen zijn ze economisch zinvol en kunnen ze een genot zijn ,,, geen argument van mij daarover.

Wat is goed voor de aarde? Vergeef mijn scepsis, het is een product van opvoeding, want ik ben er niet mee geboren. Ik ben geboren, vertrouwend, en zonder enige wereldse ervaringen. Ik heb genoeg ervaringen gehad met het beleid en de wetgevers om “niet-vertrouwend” te zijn en te begrijpen dat ze eerst voor zichzelf zorgen en voor de kosten van de belastingbetalers. Wat goed is voor de aarde, is dat de grote vervuilers stoppen met vervuilen. China en India hebben een enorm percentage van de wereldbevolking ,,, zijn ze “aan boord” ,,, zijn wij dat? Hoeveel grondstoffen zoals steenkool worden naar China verscheept en dan kopen we al deze producten ,,, als een Apple-man ,,, U weet “Ontworpen in Californië” maar gebouwd door Foxcomm, ik ben deel van het vervuilingsprobleem.

“Zij” begonnen met de woorden “Opwarming van de aarde”, die op de achtergrond raakten en werden veranderd in “Klimaatverandering”. Waarom? Zodat de woorden “Klimaatverandering” niet zo alarmerend zijn, maar het tegenovergestelde “Klimaat verandert niet” onnatuurlijk zou zijn. Voor zover ik weet, heeft de aarde 5 “Sneeuwbaleffect”-ijstijden gehad.

Dus ik heb geen geloof. Ik heb gedachten en het is niet zo gemakkelijk voor mij om te begrijpen als “g”. Het is logisch voor mij dat het vervuilen van de aarde een slechte zaak is ,,, en we vervuilen allemaal de aarde (zelfs mensen die geen voertuig bezitten).

Menselijke natuur; Mensen willen graag “voelen” dat ze een verschil maken. Als een persoon meer om de aarde geeft dan om zichzelf, dan zouden ze kunnen overwegen om van een ICE-voertuig over te stappen op geen voertuig ,,, geen voertuig is het echte offer ,,, behoud en geen busreizen is het echte zelfopoffering.

Immers “Als men” volledig gelooft in de wetenschap van de dag, is het alleen om egoïstische redenen dat we met een of ander energieverbruikend voertuig reizen.

Enkele perspectieven;

Als de olie- en gasindustrie wordt gesubsidieerd, en die energieën worden gebruikt om elektriciteit op te wekken, dan wordt de elektriciteit ook gesubsidieerd door de olie- en gasindustrie

Als wij sukkels, u weet benzineverbruikers, wegenbelasting betalen bij de pomp, en EV's hun deel van de wegenbelasting niet betalen, dan worden de EV's gesubsidieerd.

Als uw zonne-energieapparatuur belastingverlichting had, dan is uw elektriciteit in uw Tesla gesubsidieerd.

Als de olie- en gasindustrie wordt gesubsidieerd, wordt deze waarschijnlijk ook zwaar belast, zodat het belastinggeld terug kan vloeien naar de handen van de overheid. Neem dat allemaal weg en alle voertuigen rijden op elektriciteit en er is nog steeds behoefte aan belasting, raad eens waar dat uiteindelijk terechtkomt.

Gary, ik weet dat mijn berichten alleen problemen beschrijven en ik heb geen echte oplossingen. De echte weg om dit probleem op te lossen is 100% waarheid en openheid, een geformuleerde weg, 100% buy-in en 100% zelfopoffering ,,, ik denk in principe dat dat niet gaat gebeuren. Veel mensen “preken” over het probleem, en niemand weet of ze alles doen wat ze weten om het op te lossen ,,, sommigen kopen een EV en geloven dat ze hun steentje bijdragen.

100% buy-in is nodig en dat met een wereld vol mensen die handelen uit incentive en niet uit moraliteit. Die 2 items hierboven;

Eigenbelang = Incentive
De wereld redden = Moraliteit

Ik geloof dat we allemaal in eigenbelang handelen.

Nee. Ik bedoelde ZES DOLLAR. Eigenlijk $4,95 voor 425 mijl.
177 kWh batterij
2,4 mi/kWh
MN Xcel EV thuisprogramma $.028/kWh
is 417 watt/mijl [fout 2,4 mi/kWh] bevestigd? Ik ging uit van de aanname van 450 watt/mijl [ook wel 2,22 mi/kWh] voor een e-sprinter of e-transit. Ik zou hebben aangenomen dat de brightdrop iets minder efficiënt zou zijn

Ben je van plan om de oprolbare achterdeur te behouden? Als ik er een zou ombouwen, zou ik die deur vervangen, omdat deze de plafondkasten zou kunnen hinderen, om nog maar te zwijgen van het verlagen van de hoogte van het plafond wanneer deze open is. Ik zou een muur plaatsen met misschien een luik naar de garage.

Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op die batterij.

Zeer optimistische grafiek.

Kijk maar naar de trendlijn. Waar is de 1/V² term? Vergelijk met deze grafiek die zogenaamd de prestaties van Tesla in de echte wereld weergeeft:
Image

Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH batterij, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.

Ook: het bereik wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) batterijcapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de batterij te verlengen.

Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echte leven plannen.

Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan geforceerd worden om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze batterijduur geven, graag een comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadinfrastructuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.

We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% tot 100% zouden opladen, is dat 77KHW. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel) dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse werkzaamheden laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.
Allemaal goede punten.

Zelfs als je er niet om zou geven om je auto op zo'n manier te gebruiken dat de batterij minder snel degradeert en je je geen zorgen hoeft te maken over de laadinfrastructuur, zou ik me toch zenuwachtiger voelen om zo laag te gaan als een ICE-voertuig. Zonder benzine komen te zitten is een stuk beheersbaarder probleem dan zonder lading te komen zitten of te ontdekken dat de enige die je kunt bereiken superdruk is of slechts gedeeltelijk werkt (hoewel je auto-app je dat misschien kan vertellen). Een druk benzinestation zorgt er nog steeds voor dat je er vrij snel weg bent. Een druk laadstation niet. Ik kan me alleen maar voorstellen dat ik vast kom te zitten achter een of andere sukkel die erop staat om helemaal tot 100% op te laden. :D

Discussion starter · #59 ·
Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op dat accupakket.

Kijk maar naar de trendlijn. Waar is de 1/V² term? Vergelijk met deze grafiek die zogenaamd de prestaties van Tesla in de echte wereld weergeeft:
Image

Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH-accu, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.

Ook: de actieradius wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) accucapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de accu te verlengen.

Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echt plannen.

Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan geforceerd worden om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze levensduur van de accu geven, graag wat comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadarchitectuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.

We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% tot 100% zouden opladen, is dat 77KHW. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel), dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse activiteiten laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.
Ik heb de grafiek gemaakt. Hij is nauwkeurig tot op een paar procentpunten bij kamertemperatuur en geen wind.
Brightdrop belooft te weinig. Ze moeten denken dat het slimme marketingpsychologie is. Ik denk dat het zo is.
En ja, de ZEVO haalt 200 mijl met 80 mph. Hier is een foto die ik heb gemaakt van wat de gemiddelde consumptie bij 80 mph leek te zijn. Het is 69 Kw. Dat is 1,16 mijl/kWh en een actieradius van 205 mijl.
Image

Discussion starter · #60 ·
Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op dat accupakket.

Image

Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH-accu, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.

Ook: de actieradius wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) accucapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de accu te verlengen.

Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echte leven plannen.

Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan worden gedwongen om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze levensduur van de batterij geven, graag wat comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadarchitectuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.

We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% naar 100% zouden opladen, is dat 77KWH. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel), dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse activiteiten laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.
Baxsie, ik heb de diepten van een MN-winter met Zevo nog niet meegemaakt. Ik ontving het op 25 augustus en kon er vanaf 11 september mee rijden. Maar je kunt je maar beter voorbereiden om verrast te worden. Ik plan etappes van 200 mijl en slaag er altijd in. Ik ben niet bang voor 250 mijl. Ik ging van Santa Fe naar FairPlay CO (300 mijl). Ik had nog 60 mijl op de meter, maar geen oplaadoptie voor Denver. De batterij bevat 177 kWh.

Ik ken de Tesla-grafiek hierboven heel goed. De model 3LR piekt op ~425 mijl zoals de Zevo. Maar de slankere Tesla haalt nog steeds 250 mijl met 80 mph, terwijl de hoekigere Zevo slechts 200 mijl haalt. Deze grafieken zijn zeer op elkaar afgestemd.

41 - 60 of 729 Posts