Met 400 mijl bereik op $6 aan elektriciteit, wie zou er niet van houden! Maar mijn oude Promaster met een Colorado campervan moet nu weg. Goedkoop.
Ik ben hier al van op de hoogte en ben me aan het verdiepen in elektrische auto's, zowel gebruikt als nieuw..Bromaster. Probeer het. Je zult het leuk vinden. Houd je ICE voor roadtrips. Maar thuis opladen is geweldig. Een stopcontact voor de droger, een verlengsnoer van 50 ampère en een voor 80 dollar gereviseerde oplader van Amazon. Het duurt 5 seconden om 's nachts in te pluggen en 's ochtends uit te trekken. Elke ochtend heeft je tank 200-300 mijl en het kost 5-10 dollar. Een late adapter zijn is gewoon onpraktisch.
Ik heb ooit in een golfkar gereden! HahhahaBromaster. Probeer het eens. Je zult het leuk vinden. Houd je ICE voor roadtrips. Maar thuis opladen is geweldig. Een stopcontact voor een droger, een verlengsnoer van 50 ampère en een gereviseerde oplader van Amazon voor $ 80. Het duurt 5 seconden om 's nachts in te pluggen en 's ochtends uit te trekken. Elke ochtend heeft je tank 200-300 mijl en kost het $ 5-10. Een late adapter zijn is gewoon onpraktisch.
Nog iets om te onthouden: alleen omdat iets wordt gestimuleerd/gesubsidieerd, wil nog niet zeggen dat het goedkoper of gratis is. De vermelde en werkelijke kosten kunnen heel verschillend zijn, iemand betaalt ervoor.Nee. Ik bedoelde ZES DOLLAR. Eigenlijk $4,95 voor 425 mijl.
177 kWh batterij
2,4 mijl/kWh
MN Xcel EV thuisprogramma $0,028/kWh
Wat een belachelijke uitspraak. Het is ook volkomen onwaar. Ik rijd momenteel een elektrische scooter naar kantoor op de dagen dat ik ga - dat is een elektrische scooter. Ik zou ook openstaan voor het bezit van een EV-auto voor ritten in de stad, maar de praktische bruikbaarheid ervan voor lange afstanden, koudere maanden, zware voertuigen, enz. is een veelbesproken onderwerp overal.Cool, ik zou graag meer willen horen over deze EV-bus hier op dit forum!!!
Pas op @rjcarter3 @Bromaster5 en een paar anderen op dit forum zijn flagrante anti-EV's, complotdenkers, anti-alles wat beter is dan 20 mpg, een vocale minderheid hier op dit forum. Ze spuien herhaaldelijk verkeerde informatie en het is zinloos om met hen in discussie te gaan. Het lijkt erop dat @Bromaster5 zijn profiel zo heeft ingesteld dat niemand zijn berichten kan zien, waarom zou iemand dat doen, waarom is dat een optie op het forum? Ik wou dat deze forumleden volwassen zouden worden, want af en toe hebben ze wel iets nuttigs te zeggen.
Het gaat er ook niet alleen om hoeveel het kost om uw voertuig te tanken, maar ook hoe snel u dat kunt doen. Tijd is geld. Ik kan ~380 mijl bereik in mijn PM stoppen, ongeacht hoe koud het buiten is, in een stop van een paar minuten. Maakt die tijd een verschil als ik thuis zit? Nee. Maakt het uit als ik op een roadtrip ben? Ja.Nog iets om te onthouden: alleen omdat iets wordt gestimuleerd/gesubsidieerd, wil nog niet zeggen dat het goedkoper of gratis is. De vermelde en werkelijke kosten kunnen behoorlijk verschillen, iemand betaalt ervoor.
Neem Uber als voorbeeld, die goedkope tarieven werden vooraf betaald door investeerders om marktaandeel te winnen en de taxi-industrie te ontwrichten. Het werkte totdat al het startkapitaal op was en toen was de deal voor de consument voorbij. De meeste investeerders waren op dat moment al vertrokken en gingen verder met de volgende beursgang.
Hoi RV,Er is veel informatie op internet, ... een deel ervan is feit, een deel ervan is mening, een deel ervan is waarheid;
View attachment 100538
Ik weet echt niet wat ik moet geloven. Ik denk dat de waarheid waarschijnlijk ergens tussen de 2 extreme perspectieven ligt.
“What’s Up”
Het is John's grafiek,Verminder de snelheid tot 40 mph en vervoer geen lading, hij heeft ergens een grafiek geplaatst.
De e-Transit heeft een goede actieradius bij lage snelheid.
Maar niet erg praktisch![]()
Goed punt. Voor ons is de reis onderdeel van de beloning - dus we nemen meestal de voorkeur voor secundaire wegen en reizen met lagere snelheden. Zelfs voor ICE-voertuigen heeft snelheid een enorm effect op het verbruik, dus niet haasten heeft voordelen.Zij die oud genoeg zijn om het Arabische olie-embargo te herinneren, herinneren zich ook de overvloed aan bumpers met de tekst "Wees zuinig, rijd 50" en de uniforme snelheidslimiet van 55 mph op de snelwegen. We herinneren ons ook dat we dwars door het land reden met 50-55 mph. En we herinneren ons dat we het geweldig naar onze zin hadden. Dus het rijden van een EV met 50 mph om verder te kunnen komen, lijkt alleen een verlies als je haast hebt. In dat geval is een EV voor lange afstanden op dit moment nog niet voor jou... nog niet.
Ik wil liever een “klimaat theocratie ketter” genoemd worden, dank u. Serieus, het schelden is dwaas en zelf-discrediterend. Het is gewoon een luie poging om argumenten te beëindigen door mensen die graag moeilijke vragen stellen te vergelijken met mensen die de holocaust ontkennen.De Texas Public Policy Foundation (die uw eerste artikel heeft geschreven) is een groep klimaatveranderingsontkenners
…
Dit alles komt er in wezen op neer of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet. Als dat zo is, dan is het elimineren van de uitstoot van fossiele brandstoffen een must en om een tijdige overgang weg van fossiele brandstoffen te bewerkstelligen, is dat een must en wanneer u enorme industrieën (zoals transport) wilt overzetten op elektriciteit, dan zullen er in eerste instantie subsidies nodig zijn om dit te laten gebeuren. Als u niet gelooft in klimaatverandering als een urgent probleem, dan zal alle nadruk op het overstappen van mensen op elektrische voertuigen er dom uitzien.
Bedankt @GaryBIS,,, Ik ben altijd geïnteresseerd in en respecteer uw perspectieven.Hoi RV,
De Texas Public Policy Foundation (die uw eerste artikel heeft geschreven) is een groep klimaatveranderingsontkenners en fans van fossiele brandstoffen - ik persoonlijk zou ze zo ver mogelijk weg plaatsen van het proberen de waarheid boven water te krijgen. Ze slagen erin de subsidies die de EV-industrie krijgt te onthullen en te overdrijven, terwijl ze de miljarden en miljarden en miljarden aan subsidies die de fossiele brandstofindustrie elk jaar krijgt - en dat al vele, vele decennia - gemakkelijk negeren.
Ik betaal 12 cent per KWH (wat niet wordt gesubsidieerd voor EV's - het is de prijs die iedereen betaalt). Het kost 80 KWH ($9,60) om mijn EV te vullen, en hij rijdt daar ongeveer 300 mijl mee. Maar ik heb zonne-energie, dus mijn brandstofkosten voor ritten binnen het bereik van mijn huis zijn nul. Op roadtrips heb ik ongeveer 36 cent per KWH betaald, of $30 voor een volle tank.
Dit alles komt in wezen neer op de vraag of u gelooft dat klimaatverandering als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen een ernstig probleem is of niet. Als u dat wel gelooft, dan is het elimineren van de uitstoot van fossiele brandstoffen een must en om een tijdige overgang weg van fossiele brandstoffen te maken, is dit een must en als u massale industrieën (zoals transport) wilt overzetten op elektriciteit, dan zullen er in eerste instantie subsidies nodig zijn om dit mogelijk te maken. Als u niet gelooft in klimaatverandering als een urgent probleem, dan zal alle nadruk op het overstappen van mensen op EV's er dom uitzien.
Gary
Hoe kon je het kopen? Het is niet duidelijk op hun website, maar ik heb al een paar maanden niet meer gekeken, dus misschien is er iets veranderd.Met 400 mijl bereik op $6 aan elektriciteit, wie zou er niet van houden! Maar mijn oude Promaster met een Colorado campervan moet nu weg. Goedkoop. View attachment 100490
is 417 watt/mijl [fout 2,4 mi/kWh] bevestigd? Ik ging uit van de aanname van 450 watt/mijl [ook wel 2,22 mi/kWh] voor een e-sprinter of e-transit. Ik zou hebben aangenomen dat de brightdrop iets minder efficiënt zou zijnNee. Ik bedoelde ZES DOLLAR. Eigenlijk $4,95 voor 425 mijl.
177 kWh batterij
2,4 mi/kWh
MN Xcel EV thuisprogramma $.028/kWh
Allemaal goede punten.Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op die batterij.
Zeer optimistische grafiek.
Kijk maar naar de trendlijn. Waar is de 1/V² term? Vergelijk met deze grafiek die zogenaamd de prestaties van Tesla in de echte wereld weergeeft:
![]()
Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH batterij, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.
Ook: het bereik wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) batterijcapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de batterij te verlengen.
Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echte leven plannen.
Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan geforceerd worden om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze batterijduur geven, graag een comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadinfrastructuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.
We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% tot 100% zouden opladen, is dat 77KHW. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel) dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse werkzaamheden laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.
Ik heb de grafiek gemaakt. Hij is nauwkeurig tot op een paar procentpunten bij kamertemperatuur en geen wind.Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op dat accupakket.
Kijk maar naar de trendlijn. Waar is de 1/V² term? Vergelijk met deze grafiek die zogenaamd de prestaties van Tesla in de echte wereld weergeeft:
![]()
Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH-accu, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.
Ook: de actieradius wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) accucapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de accu te verlengen.
Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echt plannen.
Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan geforceerd worden om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze levensduur van de accu geven, graag wat comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadarchitectuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.
We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% tot 100% zouden opladen, is dat 77KHW. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel), dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse activiteiten laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.
Baxsie, ik heb de diepten van een MN-winter met Zevo nog niet meegemaakt. Ik ontving het op 25 augustus en kon er vanaf 11 september mee rijden. Maar je kunt je maar beter voorbereiden om verrast te worden. Ik plan etappes van 200 mijl en slaag er altijd in. Ik ben niet bang voor 250 mijl. Ik ging van Santa Fe naar FairPlay CO (300 mijl). Ik had nog 60 mijl op de meter, maar geen oplaadoptie voor Denver. De batterij bevat 177 kWh.Die bestelwagen gaat geen 200 mijl met 80 mph op dat accupakket.
![]()
Dus een kleine, strakke Tesla S3X kan 200 tot 300 mijl rijden met 80 mph met een 82 KWH-accu, en de ZEVO 600 enorme, hoekige bestelwagen kan net zo ver komen met slechts 160 KWH? Ik ben niet overtuigd.
Ook: de actieradius wordt doorgaans gemeten bij 100% tot 0% (gerapporteerde) accucapaciteit. In het echte leven hebben mensen de neiging om 80% tot 20% te gebruiken om de levensduur van de accu te verlengen.
Ik vind het geweldig dat @JohnForde elektrisch gaat rijden, maar ik zal super verrast zijn als ze regelmatig een traject van meer dan 100 mijl in het echte leven plannen.
Ter vergelijking: de Kia EV-6 (we hebben er net een gekregen) kan worden gedwongen om 250 mijl te rijden met 70 MPH, maar aangezien we om onze levensduur van de batterij geven, graag wat comfortabele reserve willen hebben en rekening moeten houden met de nog prille PNW snellaadarchitectuur, plannen we ~150 mijl tussen stops op snelwegsnelheden.
We zijn absoluut dol op ons elektrische voertuig. Als we het van 0% naar 100% zouden opladen, is dat 77KWH. Onze stroom kost $0,06/KWH (~94% niet-fossiel), dus het kost ons $4,62. Voor reguliere dagelijkse activiteiten laden we het 's nachts op tot 60% - dat geeft ons een gerapporteerde actieradius van ~150 mijl en bevindt zich in het meest zachte gebied van batterijslijtage.