Ram Promaster Forum banner

Binnenbekledingsset

1 reading
33K views 31 replies 18 participants last post by  sethandjin  
#1 · (Edited)
Allen,

De bekledingskits zijn alleen beschikbaar voor de 159" High Roof met ramen in alle panelen. Klanten kopen deze kits echter ook bij ons als ze geen ramen aan de zijkanten hebben, omdat het zulke duurzame panelen zijn.

De bekledingskits worden geleverd met het volgende:

- 1 x Zijpaneel bestuurderszijde (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Zijpaneel passagierszijde (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Dakpaneel (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Achterdeurafdekking bestuurder (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Achterdeurafdekking passagier (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Schuifdeurafdekking passagier (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Bovenste holteafdekking (OPMERKING: Holte boven de cabine. Deze is zeer eenvoudig aan te passen aan onze Rear Heat and A/C kit)
- 1 x Overgangstrapafdekking (OPMERKING: Bedekt de trap tussen cabine en laadruimte)

Artikelen zijn nu apart verkrijgbaar.

Neem contact met me op voor meer informatie.

Bryn Jones
Van Extras
Bryn.Jones@FRSgrp.com

Attachments

#2 · (Edited)
Metron4 stelde de volgende vragen met betrekking tot de bekledingsset die verkrijgbaar is bij Van Extras.

Ik heb ze hieronder gekopieerd voor degenen die geïnteresseerd zijn.

1. Moeten we, voor degenen onder ons die onze eigen isolatie/bedrading installeren, rekening houden met overwegingen voordat die panelen op muren/plafonds kunnen worden geïnstalleerd? Elektra en isolatie moeten eerst worden gedaan, aangezien de bekledingsset alle holtes bedekt. Met betrekking tot isolatie mag deze niet uitsteken voorbij een balk of element aan de muur of het plafond, anders zullen uw panelen uitpuilen. (Houd er rekening mee dat dit u nog steeds minimaal 1 - 3 inch geeft op elke plek op de muren of het plafond.) (Merk ook op dat over het algemeen 1 inch spuitschuim wordt gewaardeerd op R7.)

2. Kunnen de panelen worden gesneden voor GFCI-stopcontacten en andere openingen?
Dit kan heel gemakkelijk. In onze werkplaats doen we het vaak voor lampen etc. Voor GFCI's etc. heb je alleen een heet mes nodig (een loodgieterbrander en een Olfa-mes zijn ook geweldig.)

3. Kunt u enkele foto's verstrekken van de AC/verwarmingsset in de cabineruimte en misschien enkele afmetingen om te laten zien hoeveel ruimte deze inneemt?
De unit neemt geen ruimte in de cabine in, maar bevindt zich in de holte boven het hoofd van de bestuurder (in de modellen met hoog dak). Ik heb een foto van de unit bijgevoegd. De unit is slechts 7 inch hoog.
Bryn Jones
bryn.jones@frsgrp.com

Bedankt

#7 ·
De diepte van de plafondribben varieert een beetje, met een volle inch in het midden en ongeveer 13/16 bij de randen. Ik heb 1 inch Polyisocyanuraat isolatie geplaatst en deze ligt gelijk in het midden en steekt uit ten opzichte van de ribben aan de randen.

#8 ·
Ik heb een 118" met een schuifdeur, veel mensen hebben een 136" met een of geen ramen, sommigen hebben een 159" met een of geen ramen, weinigen hebben een 159" raam.

Zullen jullie kits produceren voor bestelwagens zonder ramen?

Kunnen we "onderdelen" van de kit kopen? Bijvoorbeeld de hemelbekleding en de achterdeuren? De achterdeuren zijn standaard voor alle lengtes, de hemelbekleding is misschien aanpasbaar??

De schuifdeur en de scheidingswand aan de bestuurderskant zijn hetzelfde voor 136/159, korter op de 118.

De achterste zijpanelen variëren per maat.

#10 ·
Verpleegster Ben,

Zoals Jostalli zei, is het niet altijd erg kosteneffectief om dit product te verzenden vanwege de grootte. We hebben Jostalli echter alleen een offerte gegeven voor het plafond en de schotafdekking, aangezien dit alles was wat hij nodig zou hebben vanwege zijn project.

De beste manier om waar voor uw geld te krijgen uit de verzending, is om alle onderdelen te kopen, omdat ze licht zijn, aangezien het de grootte is die de verzending beïnvloedt.

Zoals Jostalli ook zei, bieden we de onderdelen nu apart aan. We hebben momenteel alle items op voorraad.

We zullen onderzoeken of de panelen voor de andere maten bestelwagens kunnen worden gemaakt. Ik zal PromasterForum.com op de hoogte houden in deze thread.

Ik vertrouw erop dat dit al uw vragen beantwoordt.

Neem gerust contact met me op. Ik ben bereikbaar via Bryn.Jones@frsgrp.com

Dank u voor uw voortdurende interesse.

Bryn Jones
Van Extras

#13 ·
Bedankt

Nurse Ben,

Zoals Jostalli zei, is het niet altijd erg kosteneffectief om dit product te verzenden vanwege de grootte. We hebben Jostalli echter alleen een offerte gegeven voor het plafond en de schotbekleding, aangezien hij dit allemaal nodig zou hebben gehad vanwege zijn project.

De beste manier om waar voor uw geld te krijgen uit de verzending is om alle onderdelen te kopen, omdat ze licht zijn, aangezien het de grootte is die de verzending beïnvloedt.

Zoals Jostalli ook zei, bieden we de onderdelen nu apart aan. We hebben momenteel alle items op voorraad.

We zullen onderzoeken of de panelen voor de andere maten bestelwagens kunnen worden gemaakt. Ik zal PromasterForum.com in deze thread op de hoogte houden.

Ik vertrouw erop dat dit al uw vragen beantwoordt.

Neem gerust contact met me op. Ik ben bereikbaar via Bryn.Jones@frsgrp.com

Bedankt voor uw blijvende interesse.

Bryn Jones
Van Extras

#17 ·
Als fervent voorstanders van open software zijn geheime/privéberichten = kwaad. We zouden dit product graag overwegen als we de prijs wisten. Als de prijs zo geheim is of "afhankelijk", dan zijn we niet geïnteresseerd. Ook in deze tijd van eenvoudig online bestellen/betalen, dropshipping, etc. kan ik bedrijven die "vertegenwoordigers" gebruiken, die alleen maar lagen, tijdsvertragingen en opslagen toevoegen, gewoon niet begrijpen en zal ik niet gebruiken. ps: hou zelfs niet van foto's waarvoor cookies (tracking) nodig zijn om te bekijken.

#21 ·
Zou een dealer u niet kunnen inhuren om de afdekset te installeren, de achterste AC/verwarmingseenheid te installeren en vervolgens de Promaster naar Ontario te verzenden? Gewoon nieuwsgierig.
En heeft u foto's van de achterste AC-eenheid die is geïnstalleerd?
Ik overweeg de aanschaf van de hoogdak-raameenheid, maar wil dat deze er meer afgewerkt uitziet en indien mogelijk met niet-centrale LED-plafondverlichting.

#22 ·
Medallion Plastics Promaster Interieur Kit

Voor iedereen die op zoek is naar een interieurkit voor de 136" Promaster, 159" en de 159" Ext HR, neem dan contact met mij op. Ik werk samen met Medallion Plastics, Inc. in Elkhart, IN. We hebben deze kits nu al meer dan een jaar beschikbaar. Neem contact met mij op via 5 7 4 3 6 1 5 8 1 2 voor prijsopgaven, vragen of opmerkingen. Ik kijk ernaar uit om van u te horen. Bedankt.

#23 · (Edited)
Een oude thread nieuw leven inblazen. Ik belde Van Extras in Winnipeg om de prijzen en beschikbaarheid te achterhalen, en om te zien of ze ergens installateurs of distributeurs hadden, en kreeg te horen dat ze het product alleen in eigen huis gebruiken voor hun eigen conversies. Ik kan een bestelling plaatsen als ik 40 complete kits wil hebben, ja 40, maar ze zijn niet geïnteresseerd in het verkopen van de onderdelen of het uitvoeren van een conversie voor een individu. Ze hebben ook alleen kits voor window vans.

Edit toevoegen: Ik vergat te vermelden dat ik ook specifiek vroeg aan welke conversiebedrijven ze hun wandpanelen in de VS verkopen en kreeg te horen dat ze niet aan Amerikaanse bedrijven verkopen. Ik vond het vreemd, aangezien ik net naar een gebruikte Promaster in Wisconsin keek die deze liners geïnstalleerd leek te hebben. Het was moeilijk om met hen te communiceren, omdat de telefoonverbinding steeds wegviel en hij niet bepaald een mensenmens is.

Ik heb wat meer onderzoek gedaan en het blijkt dat Van Extras hun panelen daadwerkelijk koopt van een Amerikaanse fabrikant. Ik heb met hen gesproken en ze sturen me meer details. Ik zal deze thread updaten als ik meer info te delen heb.

#25 ·
Update naar wandbekleding

Ik heb contact opgenomen met Medallion Plastics van bericht #22 hierboven en sprak met Dustin, een Sales Engineer bij het bedrijf. De complete bekledingskit voor een 2500 window van was ongeveer $1200 FOB Indiana. Dat is aanzienlijk beter dan de prijs van Van Extras. Verzending zou nog steeds hoog zijn, aangezien het een groot pallet is en het linker zijpaneel één lang stuk is. Deze worden meestal verkocht in minimale hoeveelheden van 5 sets, maar als je bereid bent te wachten tot een bedrijf een bestelling plaatst, zouden ze een extra set produceren als onderdeel van die run. Verzending zou nog steeds vrij duur zijn, en als jij en een paar vrienden in jouw omgeving bij elkaar zouden kunnen komen voor een paar sets, zou het een geweldige manier zijn om de verzendkosten te delen.

Toen ik met Dustin sprak, die ongelooflijk veel kennis had van het product en erg behulpzaam was, ontdekte ik dat de panelen worden gevormd als een massief paneel, waarna de raamgebieden worden uitgesneden als onderdeel van de productie. Dus als je een bestelwagen hebt, kun je ze gewoon vragen om de raamopeningen NIET uit te snijden. Ik kan me voorstellen dat dit goed zou werken voor mensen die niet-OEM-ramen installeren. Ook zijn de CRL-ramen iets anders dan OEM en hij kan ze dienovereenkomstig uitsnijden. Zoals de meeste bedrijven die bekledingen maken, hebben ze geen kit voor modellen met dubbele schuifdeur. Bodyguard zegt dat ze een kit met dubbele schuifdeur hebben, maar het enige wat ze doen is het linker voorpaneel en het plafondpaneel uit de reguliere kit verwijderen.

Ik ben erg onder de indruk van het uiterlijk van de panelen, vooral in vergelijking met Bodyguard, Penda, Legend, etc. En nu ik weet dat ik ze solide kan krijgen, zonder de raamuitsparingen, opent het mogelijkheden. Ik droom al van een crew van configuratie met een schuifdeur raam en een raam tegenover, zonder andere ramen in de zijkanten of achterkant.

Ik heb een paar foto's bijgevoegd met de linkerkant, rechterkant, schuifdeur trim en de schotafdekking over de cabine. Op die foto is een aftermarket a/c en verwarming geïnstalleerd, dus er zijn ventilatieopeningen.

Als iemand vragen heeft en interesse heeft in deze bekledingen, zou ik voorstellen om Dustin bij Medallion Plastics te bellen. Hij kent zijn product goed en kan helpen.

Attachments

#28 ·
Allen,

De bekledingskits zijn alleen beschikbaar voor de 159" High Roof met ramen in alle panelen. Klanten kopen deze kits echter ook van ons, zelfs als ze geen ramen aan de zijkanten hebben, omdat het zulke duurzame panelen zijn.

De bekledingskits worden geleverd met het volgende:

- 1 x Zijpaneel bestuurderszijde (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Zijpaneel passagierszijde (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Dakpaneel (Let op: dit is één compleet paneel)
- 1 x Achterdeurafdekking bestuurder (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Achterdeurafdekking passagier (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Schuifdeurafdekking passagierszijde (OPMERKING: Bedekt alleen rond het raam en de bovenste holte, het onderste fabriekspaneel blijft zitten)
- 1 x Bovenste holteafdekking (OPMERKING: Holte boven de cabine. Deze is zeer eenvoudig aan te passen aan onze Rear Heat and A/C kit)
- 1 x Overgangstrapafdekking (OPMERKING: Bedekt de trap tussen de cabine en de laadruimte)

Artikelen zijn nu afzonderlijk verkrijgbaar.

Neem contact met me op voor meer informatie.

Bryn Jones
Van Extras
Bryn.Jones@FRSgrp.com
Hallo

Ik heb u gemaild over het opvragen van de kosten om mijn 2024 Ram Promaster 159 ext raamwagen uit te rusten (zie bijgevoegde afbeelding). Kunt u mij meer informatie en prijzen sturen? Ik ben in Alberta, Canada. Ik zou ook een offerte op prijs stellen. Ik kan het zelfs persoonlijk ophalen als u installatieservices aanbiedt.

Bedankt. Fijne week.

Mario
Image

#29 ·
Hallo

Ik heb u gemaild over het opvragen van de kosten om mijn 2024 Ram Promaster 159 ext raamwagen uit te rusten (zie bijgevoegde afbeelding). Kunt u mij meer informatie en prijzen sturen? Ik ben in Alberta, Canada. Ik zou ook graag een offerte ontvangen. Ik kan het zelfs persoonlijk ophalen als u installatieservices aanbiedt.

Dank u. Prettige week.

Mario
View attachment 115021
Heb je ooit iets teruggehoord?