Oké, genoeg geraden: ik heb Renogy zojuist gebeld en met de technische ondersteuning gesproken over het instellen van de 500A shuntmonitor. Je
MOET VFULL EN VZERO INSTELLEN om het goed te laten werken. Voor Renogy Lithium-batterijen zijn dit de aanbevolen getallen:
- V Vol 14,4 V (ik zou 14,3 V gebruiken om meetfouten te dekken, aangezien 13,5 en hoger over het algemeen 100% is)
- V nul 10,0 V (of 12,0 als je conservatief wilt zijn en ~10% reserve wilt hebben, maar dit heeft invloed op het capaciteitsnummer)
- V uit 11,0 V (dit schakelt de monitor gewoon uit; druk op de knop wekt hem op)
- Alarm 20 Ah (laagwatermerk voor het alarm, 20% van de capaciteit is typisch)
- Verzwakking: 0,000% (Voor Renogy. Voor andere fabrikanten, bel ze en kom erachter)
(IMO Capaciteit, V vol en V nul zijn de enige instellingen die vereist zijn. Alarm, Verzwakking en Poff zijn optioneel)
Met de batterijen volledig opgeladen en het instellingenscherm correct ingesteld, dan:
- Druk op Ok
- Druk op << (om terug te gaan naar het hoofdscherm)
- Druk op ^ (om 100% in te stellen, hoewel dit overbodig zou moeten zijn als V-vol is ingesteld)
Met V vol en V nul moet de percentagewaarde worden gereset wanneer de batterij volledig is opgeladen of ontladen. De handleiding impliceert dat een volledige ontlaad-/oplaadcyclus de capaciteit van het pakket reset/kalibreert. De handleiding impliceert ook dat je handmatig 0% en 100% kunt instellen met de v- en ^-knoppen, maar zwijgt over de vraag of het tegelijkertijd V nul en V vol instelt.
Ik gok dat het instellen van de capaciteit (bijv. 300AH) en 100% voldoende is voor een algemeen idee van de batterijstatus. Moet wel, want dat is wat
@Lolaeliz en
@proeddie deden en ze lijken tevreden met de resultaten.