Ram Promaster Forum banner
21 - 40 of 70 Posts
Ik ben van plan een promaster 2500 met hoog dak te kopen en heb plannen voor mijn eigen verbouwing. Ik vind dit model om een aantal redenen prettig. Ik heb recensies gelezen op deze site en andere sites en ik heb een aantal veelvoorkomende problemen met de promaster gevonden. Als ik mijn gebruikte PM van een dealer koop, wil ik ervoor zorgen dat eventuele problemen met het voertuig onder de garantie vallen.

Groot of klein, wat zijn de meest voorkomende problemen met promasters waarvan ik moet zorgen dat ze onder de garantie vallen?

In mijn onderzoek ben ik het volgende tegengekomen:
  • Koelvloeistoflekkage
  • Transmissieproblemen
  • Koplampen
  • Bandenspanningssensor
  • Handgreep schuifdeur

Alle wijsheid hier wordt gewaardeerd.
De ProMaster Dodge 2500 2016 heeft meerdere problemen waarbij de dealer je weg blijft duwen en hoopt dat je de truck niet zo vaak terugbrengt totdat de verlengde garantie van kracht is en dan proberen ze je met een eigen risico te belasten als het probleem er al was. Koelvloeistoflekkage, olielekkage, krukasproblemen, nokkenasproblemen, koplamp problemen, deurscharnier problemen, koplamp problemen, neem gerust contact op met mijn e-mail dmartin 726 @gmail.com, dit probleem is begonnen bij 12.000 mijl en nu heb ik 75.000 mijl tussen Freehold Dodge en Lakewood Dodge in New Jersey, geen van beide is het gas waard om er te komen

De ProMaster Dodge 2500 2016 heeft meerdere problemen, de dealer blijft je wegduwen en hoopt dat je de vrachtwagen niet zo vaak terug kunt brengen totdat de verlengde garantie van kracht is en dan proberen ze je te belasten met een eigen risico als het probleem er al was koelvloeistoflekkage, olielekkage, krukasproblemen, nokkenasproblemen, koplamp problemen, deurscharnier problemen, koplamp problemen, neem gerust contact op met mijn e-mail dmartin 726@gmail.com, dit probleem is begonnen bij 12.000 mijl en nu heb ik 75.000 mijl tussen Freehold Dodge en Lakewood Dodge in New Jersey, geen van beide is het gas waard om er te komen, oh, ik vergat toe te voegen dat de transmissie verschrikkelijk schakelt, we moeten allemaal samenwerken en vechten tegen de corporate Dodge als FCA niet van plan is al deze problemen terug te roepen en daadwerkelijk toe te geven dat er een probleem was, moeten we het naar de rechtbank brengen

Het onderhouden van een vloot promasters, ik heb alle problemen gezien die je je kunt voorstellen. Het meest voorkomende dat ik tegenkom bij onze bestelwagens zijn koelventilatoren, aandrijfassen en deursloten. Alle deursloten. Koplampen. Misfires.

Ik heb zowel veelvoorkomende als vreemde problemen gehad. Heb een paar cilinderkoppen vervangen vanwege onvoldoende compressie in de cilinder. Olie filterhuis gebarsten op een paar. Rollagers op de tuimelaars blokkeerden en schuurden op de nokkenas. Regeneratieproblemen op de eco-diesels. Heb een paar wiellagers en transmissies vervangen. Enzovoort. Tegenwoordig, als het op een promaster is gebeurd, heb ik het hoogstwaarschijnlijk gezien.

Laat dit je niet afschrikken, onze wagenparkvoertuigen worden misbruikt en de meeste grote reparaties zijn gebeurd na 60.000 km, wat ongeveer 120.000 km is in een gemiddeld voertuig. Onze chauffeurs zijn er ruw mee. En de gebieden waar we bezorgen zijn nog ruwer.
Hallo, ik heb van een vriend die overleden is een 2014 ram promaster 2500 3.0 L4 diesel gekocht. We hebben een hoop dingen gerepareerd, maar we hebben een probleem met het DEF-lampje dat aangaat waardoor de bus in de noodloop blijft. We hebben het SCR-filter schoongemaakt en geback-upt. Nog andere ideeën?? Zou alle hulp waarderen.
Groeten,
Mike L.

Heb je de DEF-tank verwijderd en leeggepompt? Hij heeft een sensor voor DEF-kwaliteit waarvan bekend is dat deze defect raakt en voor zover ik weet is de oplossing om de tank te vervangen. Geen goede optie, maar misschien is een salvage-exemplaar het proberen waard. DEF zal in maanden verslechteren als het in de hitte blijft staan, en heeft een levensduur van maximaal twee jaar. Heeft hij lang stilgestaan? Mijn dealer meldde dat sommige bestelwagens bij aflevering die maandenlang in Mexico hadden gestaan te wachten op verzending, een slechte DEF-code zouden vertonen. Ze ontdekten dat het vullen met verse DEF de code liet verdwijnen.

Hallo, ik heb van een vriend die is overleden een Ram Promaster 2500 3.0 L4 diesel uit 2014 gekocht. We hebben een aantal dingen gerepareerd, maar we hebben een probleem met het DEF-lampje dat aangaat, waardoor de bus in de noodloopmodus blijft. We hebben het SCR-filter gereinigd en teruggespoeld. Nog andere ideeën?? Ik zou alle hulp op prijs stellen.
Groeten,
Mike L.
Probeer ook de injector te reinigen. Als deze in de noodloopmodus vastzit, is de PCM mogelijk defect en moet deze hoogstwaarschijnlijk worden vervangen

Hallo, ik heb van een vriend die is overleden een Ram Promaster 2500 3.0 L4 diesel uit 2014 gekocht. We hebben een heleboel dingen gerepareerd, maar we hebben een probleem met het DEF-lampje dat aangaat, waardoor de bus in de noodloopmodus blijft. We hebben het SCR-filter gereinigd en gespoeld. Nog andere ideeën?? Ik zou alle hulp op prijs stellen.
Groeten,
Mike L.
Als hij in de noodloopmodus blijft, zult u hem helaas naar een dealer moeten brengen. Succes, de meeste zijn waardeloos. Kunt u de OBD-foutcode uitlezen?

De ProMaster Dodge 2500 2016 heeft meerdere problemen, de dealer blijft je wegduwen en hoopt dat je de vrachtwagen niet zo vaak terugbrengt totdat de verlengde garantie van kracht is en dan proberen ze je te belasten met een eigen risico als het probleem er al was koelvloeistoflekkage, olielekkage, krukasproblemen, nokkenasproblemen, koplamp problemen, deurscharnier problemen, koplamp problemen, neem gerust contact op met mijn e-mail dmartin 726 @gmail.com, dit probleem is begonnen bij 12.000 mijl en nu heb ik 75.000 mijl tussen Freehold Dodge en Lakewood Dodge in New Jersey, geen van beide is het gas waard om er te komen
Net $ 2500,00 dollar uitgegeven aan het vervangen van de rockers en twee nokkenassen. Bus heeft 102000 mijl. Olie ververst om de 4000 mijl. Groot probleem met de 3.6 pinstar motor

Ik ben van plan een promaster 2500 met hoog dak te kopen en deze zelf te verbouwen. Ik vind dit model om een aantal redenen prettig. Ik heb recensies gelezen op deze en andere sites en ik heb een aantal veelvoorkomende problemen met de promaster gevonden. Als ik mijn gebruikte PM van een dealer koop, wil ik ervoor zorgen dat eventuele problemen met het voertuig onder de garantie vallen.

Groot of klein, wat zijn de meest voorkomende problemen met promasters waarvan ik moet zorgen dat ze onder de garantie vallen?

In mijn onderzoek ben ik het volgende tegengekomen:
  • Koelvloeistoflek
  • Transmissieproblemen
  • Koplampen
  • Bandenspanningssensor
  • Handgreep schuifdeur

Alle wijsheid hier wordt gewaardeerd.
De mijne heeft ook een koelvloeistoflek sinds 45.000 mijl en er lekt regenwater onder de afdekking bovenop de motor. Ik vertel dit allemaal aan de lokale Ram-dealer en ze kijken me aan alsof ze er nog nooit van hebben gehoord.

Net $2500,00 dollar uitgegeven aan het vervangen van de tuimelaars en twee nokkenassen. Bus heeft 102000 mijl. Olie ververst elke 4000 mijl. Groot probleem met de 3.6 pinstar motor
Ja, de Pentastar-motoren hebben een zwakte met de tuimelaar-lagers. Het is het beste om dit meteen aan te pakken voordat de nokkenassen beschadigd raken.

Mijn minivan had dit probleem. Omgerekend naar USD kwam mijn reparatie uit op net geen $1000 USD. Ik was er vroeg genoeg bij om schade aan de nokkenas te voorkomen. Maar ik heb toch alle tuimelaars en klepstoters vervangen.

Dus ik weet niet zeker waarom de reparatie zo duur was. Misschien zijn nokkenassen duur. Ik heb echter wel een goede prijs bedongen bij mijn dealer.

De mijne heeft ook een koelvloeistoflek sinds 45000 mijl en er lekt regenwater onder de afdekking bovenop de motor. Ik vertel de lokale Ram-dealer dit allemaal en ze kijken me aan alsof ze hier nog nooit van hebben gehoord.
De waterlekkage zou geen verrassing moeten zijn voor uw dealer. Elke PM die er is, zal dit probleem hebben, inclusief, vermoed ik, de 2020-modellen op hun terrein. Het enige wat u hoeft te doen, is hen vragen om naar buiten te gaan en de voorruit af te spuiten. Het probleem is dat ze geen officiële manier hebben om het te repareren, omdat FCA de onderdelen voor het motorkapgedeelte nog niet opnieuw heeft ontworpen. Zoek op dit forum naar creatieve en slimme manieren om uw motor regenbestendig te maken. Ik raad u ten zeerste aan dat te doen.

Ik kan niet veel zeggen over het koelvloeistoflek, behalve dat mijn koelvloeistofpeil momenteel net onder de MIN staat, maar niet verder is gedaald. Ik heb gehoord dat als je het tot max. vult, het na verloop van tijd naar de min zakt en daar blijft. Ik kies ervoor om het op mijn lage niveau te houden en het te controleren.

Ja, de Pentastar-motoren hebben een zwakte met de tuimelaar lagers. Het is het beste dat dit meteen wordt aangepakt voordat de nokkenassen beschadigd raken.

Mijn minivan had dit probleem. Omgerekend naar USD bedroegen mijn reparaties net geen $1000 USD. Ik was er vroeg genoeg bij om schade aan de nokkenas te voorkomen. Maar ik heb toch alle tuimelaars en klepstoters vervangen.

Ik weet dus niet zeker waarom uw reparatie zoveel heeft gekost. Misschien zijn nokkenassen duur. Ik heb echter wel een goede prijs onderhandeld met mijn dealer.

De waterlekkage mag geen verrassing zijn voor uw dealer. Elke PM die er is, zal dit probleem hebben, inclusief, vermoed ik, de 2020-modellen op hun terrein. Het enige wat u hoeft te doen, is hen te vragen naar buiten te gaan en de voorruit af te spuiten. Het probleem is dat ze geen officiële manier hebben om het te repareren, aangezien FCA de onderdelen voor het motorkapgedeelte niet opnieuw heeft ontworpen. Zoek op dit forum naar creatieve en slimme manieren om uw motor zelf regenbestendig te maken. Ik raad u ten zeerste aan dat te doen.

Ik kan niet veel zeggen over het probleem met de koelvloeistoflekkage, behalve dat mijn koelvloeistofpeil momenteel net onder de MIN staat, maar niet verder is gedaald. Ik heb gehoord dat als je het tot max. vult, het na verloop van tijd tot de min zakt en daar blijft. Ik kies ervoor om het op mijn lage niveau te houden en het te controleren.
U vraagt zich af waarom ze deze blijven maken met dezelfde problemen. Ik had ook water dat in de cabine lekte. Moest de markeringslichten vervangen. Zal geen ander Dodge-product kopen.

Je vraagt je af waarom ze deze blijven maken met dezelfde problemen. Ik had ook water dat in de cabine lekte. Moest de markeringslichten vervangen. Zal geen ander Dodge-product kopen.
Op mijn promaster hebben ze beide dorpels en één kant van de inlaat- en uitlaatnokkenas vervangen. Hij tikte een maand eerder, kon niet voor reparatie worden binnengebracht. Er waren 5 andere promasters met hetzelfde probleem. Grapje over de andere promasters. Het duurt niet lang om nokkenaslobben te vernietigen als de tuimelrolletjes falen.

Interessant genoeg kocht ik de PM grotendeels vanwege hoe blij ik was met mijn Dodge minivan met dezelfde Pentastar motor/aandrijflijn. Natuurlijk is mijn geluk enigszins verminderd door het probleem met de tuimelaar. Maar ik ben verder zo blij met mijn minivan dat ik de beslissing heb genomen om de reparatiekosten te betalen en hem in de familie te houden (mijn dochter is nu de belangrijkste bestuurder ervan). Ik hoop dat de Pentastar van mijn meer volwassen PM dit probleem niet zal hebben. Ik ging mijn minivan-situatie in, wetende dat 2011 de 1e generatie (eigenlijk het 1e jaar) van de Pentastar was (ik kocht hem gebruikt en hij was te goedkoop om te weerstaan). Ik hoop dat ze het probleem hebben opgelost... 7 jaar later... in mijn 2018. Als je een ander merk koopt, zou je hun problemen kunnen kopen. Geen enkel merk is immuun. Ik ben een enorme Honda-fan en heb een aantal van hun voertuigen gehad. Maar ik begrijp dat veel Odessey-bezitters problemen hebben met hun transmissies, wat een behoorlijk dure zaak is om te repareren.

Interessant genoeg kocht ik de PM grotendeels vanwege hoe blij ik was met mijn Dodge minivan met dezelfde Pentastar motor/aandrijflijn. Natuurlijk is mijn geluk enigszins verminderd door het probleem met de tuimelaar. Maar ik ben verder zo blij met mijn minivan dat ik de beslissing heb genomen om de reparatiekosten te betalen en hem in de familie te houden (mijn dochter is nu de belangrijkste bestuurder ervan).

Ik hoop dat mijn meer volwassen PM's Pentastar dit probleem niet zal hebben. Ik ging mijn minivan-situatie in, wetende dat 2011 de 1e generatie (eigenlijk het 1e jaar) van de Pentastar was (ik kocht hem gebruikt en hij was te goedkoop om te weerstaan). Ik hoop dat ze het probleem hebben opgelost... 7 jaar later... in mijn 2018.

Als je een ander merk koopt, zou je hun problemen kunnen kopen. Geen enkel merk is immuun. Ik ben een enorme Honda-fan en heb een aantal van hun voertuigen gehad. Maar ik begrijp dat veel Odessey-eigenaren problemen hebben met hun transmissies, wat een behoorlijk dure zaak is om te repareren.
Je hebt gelijk over andere voertuigproblemen. Ik ben denk ik het meest teleurgesteld in de Dodge-dealers. Eén vertelde me dat de motor slecht was. Een ander vertelde me dat ze niet aan de promaster-vans werkten. Eén wilde me een nieuwere verkopen en zei dat het de 2014 was met de meeste problemen. Ik bracht hem naar een onafhankelijke garage. Ze vertelden me dat ze net de Dodge-dealer monteur hadden aangenomen die hun beste promaster monteur was. Had de bus nodig, dus ik liet hem repareren.

Ik hoop dat uw busje vanaf nu probleemloos zal zijn. Ik denk dat het vrij eenvoudige voertuigen zijn als je er eenmaal mee bezig bent. En dus niet veel dat kapot zal gaan. Dat is in ieder geval mijn hoop, want ik ben van plan er lange afstanden mee te reizen en naar plaatsen groot en klein, dichtbij en veraf.

View attachment 58425
Hier is de vervanging voor die superdure ($5,50? “per stuk”) OEM Ram/Fiat paneel retainers. Van Autozone, $2,50 voor een verpakking van 6. Afbeelding hierboven, vervanging rechts. Kop iets kleiner, schacht dezelfde diameter, en de grijpkracht van de schacht weerhaken is super strak!
Ik heb een zak met ongeveer 100 retainers voor minder dan $10 op Amazon gekregen.
Vrijwel identiek aan de originelen.
Begon met winkelen toen ik besloot om de fabriekspanelen te behouden voor de camperombouw.

Er zijn Chrysler/Dodge/Jeep/RAM-dealers die niet aan Promasters werken omdat ze geen liften hebben die ze kunnen optillen (of misschien garages die niet hoog genoeg zijn?). Maar uiteindelijk is de motor nog steeds een Pentastar die hetzelfde is als in elke Caravan, Journey, Jeep, 1500 truck, Charger, etc. Ik ben verbaasd dat ze je geld niet wilden aannemen voor wat een (helaas) veel voorkomende reparatie is.

Re: dealer kwaliteit. Ja, het kan wisselvallig zijn. Zelfs bij een goede dealer zijn niet alle serviceadviseurs even goed. En als je ze eenmaal gepasseerd bent, zijn dan alle monteurs even goed?

Daarom probeer ik de meeste dingen zelf te doen. Ik ben geen opgeleide monteur, maar ik vind het leuk, kosteneffectief en soms belangrijk: ik neem de tijd en probeer mijn best te doen om de boel niet te verknallen. [Werkt niet altijd...]

Ik hoop dat je busje vanaf nu probleemloos zal zijn. Ik denk dat het vrij eenvoudige voertuigen zijn als je er eenmaal mee bezig bent. En dus niet veel dat kapot kan gaan. Dat is in ieder geval mijn hoop, want ik ben van plan er lange afstanden mee te reizen en naar grote en kleine, nabije en afgelegen plaatsen.
Ik gebruik de bus alleen om te reizen. We zijn deze week in Las Vegas en gaan dan naar het zuiden en oosten langs de Mexicaanse grens. Tot nu toe loopt alles prima en halen we 21,7 mijl per uur.

Wauw. 21,7 mph is zelfs langzamer dan ik graag cruise! En ik ben meestal de oude, langzame man op de rechterbaan. Zit die van jou vast in de 1e versnelling? ;-)

21 - 40 of 70 Posts