Wow, bedankt voor de snelle reactie. Waarmee heb je de randen van de vloer afgedicht?
Bedoel je de ondervloer of de kieren rond de LVP?
Ik heb Lexel rond LVP gebruikt omdat het waterdicht, flexibel, helder is en ook als lijm fungeert (ik heb het gebruikt om wat sierlijsten vast te houden). Maar ik probeer ook niet te morsen. Er zijn zeker onverzegelde plekken hier en daar.
Was je tevreden met de LVP-vloer en zou je hem opnieuw gebruiken?
Ik zou hem zeker opnieuw gebruiken. Ik heb een houtlook gekregen en hij past mooi bij de rest van de bus. Zorg ervoor dat je rekening houdt met de LVP-dikte en eventuele sierlijsten die je wilt gebruiken bij het bouwen van kasten - zodat lades en deuren open kunnen.
We proberen ook draaibare stoelen uit te zoeken. We willen ze en dachten dat we ze zouden toevoegen, maar na het bekijken van het forum stelden mensen veel vragen. We hebben de bus en de draaistoelen al bij de fabrikant besteld, die prijzig waren. Enige gedachten? We krijgen een 2500, 159 2300 PM hightop.
Welke vragen werden er gesteld?
Aftermarket draaistoelen voegen hoogte toe, wat volgens mij een probleem zou zijn, maar ik ben er gewoon aan gewend geraakt. Als je vrij lang (zicht) of klein (pedalen bereiken) bent, moet je mogelijk de stoelbasissen verlagen met aftermarket draaistoelen. Ik ben 1,78 m en de hoogte is niet perfect, maar goed genoeg voor de afgelopen 25.000 mijl rijden lol.
Waarmee heb je ook het plafond en de muren geïsoleerd en ben je daar tevreden mee?
Ik heb Polyiso gebruikt (ik geloof dat ik dat heb vermeld na Gary's post aan het begin van de thread). Helemaal tevreden mee en goede isolatie. Een beetje lastig om te installeren (knippen, knippen, knippen, lijmen, herhalen 30 keer, gaten vullen met ander product, ribben bedekken met een ander, enz.). Maar relatief eenvoudig, niet te duur en isoleert geweldig. Ik denk dat Thinsulate volgens wat ik hoor de ultieme, eenvoudig te installeren methode is.
Nog iets anders dat echt belangrijk is dat je hebt geleerd van je bouw? Klinkt alsof het goed ging.
Ja, een heleboel dingen lol. Het ging goed en ik zou niet veel veranderen, zo niet, zelfs niet na er 1,5 jaar in te hebben gewoond.
Ik zou mezelf meer ruimte geven voor het watersysteem en gewoon krimpverbindingen gebruiken. Ik heb verschillende connectoren in elkaar geknutseld en ze erin gepropt. Heb een paar lekken gehad en het is moeilijk om daar te werken. Maar over het algemeen heeft het het behoorlijk goed gedaan voor zoveel offroad rijden over het westen en Baja.
Ik zou een ander schuifdeurraam kiezen. Waarschijnlijk wat meer accucapaciteit. En zou Renogy niet gebruiken voor de omvormer. En ik zou een hardhout kiezen voor de kasten, want de mijne deuken een beetje te gemakkelijk, ook al zijn we heel voorzichtig.
Maar voor het grootste deel zijn we tevreden met alle producten en constructiemethoden. Niets valt echt uit elkaar, behalve een paar waterlekken, een bout hier en daar die opnieuw moet worden vastgedraaid. Is vrij probleemloos geweest.