Ram Promaster Forum banner

Vevor 20 ampère acculader - apparaatdefect en garantie niet ondersteund

930 views 4 replies 3 participants last post by  Vic5491  
#1 ·
Op 18 maart 2024 kocht ik via Amazon een Vevor 20 ampère slimme batterijlader voor $51,99. Voordat ik hem kocht, downloadde ik de handleiding voor het apparaat en las deze om te zien of hij aan mijn behoeften zou voldoen en merkte op pagina 15 dat Vevor verklaart dat het apparaat wordt gedekt door een "3 JAAR ZORGVRIJE GARANTIE". Op basis van wat ik in de handleiding vond en hun garantie verklaring kocht ik het apparaat. Hierbij een kopie van die handleiding zodat u de garantie verklaring zelf kunt zien.

In eerste instantie was het scherm een beetje moeilijk te lezen omdat de kleuring van letters en de status van dingen in een donkerder helderblauw tegen een zwarte achtergrond was, maar ik kon het lezen en alle specificaties leken me goed, dus ik hield het. Ik zette hem op om de LifePo4-accu van het huis op te laden wanneer hij op walstroom was aangesloten en hij werkte prima. Hier is een link naar het apparaat.

Na verloop van tijd werd het blauw minder helder en onmogelijk om in enig licht te lezen, dus schreef ik naar de klantenservicegroep van Vevor en vertelde hen over het probleem. Ze lieten me foto's sturen waarop het scherm te zien was en toen zeiden ze heel aardig dat het apparaat met een garantie van 1 jaar kwam en aangezien mijn apparaat ouder is dan een jaar, ze me niet konden helpen. Ik antwoordde dat het apparaat met een garantie van 3 jaar kwam en stuurde hen een pdf van hun handleiding waarin dat stond. Ze zeiden dat dat een vergissing was en dat het apparaat slechts 1 jaar garantie had. We gingen meerdere keren heen en weer over deze kwestie en ze weken nooit van hun standpunt af. Vanuit mijn oogpunt, als hun handleiding de fout bevatte en ik het apparaat kocht met de verstandhouding dat het 3 jaar garantie had, dan zouden ze erachter moeten staan. Ze zeiden dat ze de tekst in de handleiding zouden corrigeren, maar zelfs dat is tot op de dag van vandaag niet gebeurd.

Ik vertelde Vevor dat ik verschillende artikelen van hen had gekocht, waaronder een dieselkachel van 5 kW, en dat ik er zeker van was dat de RV-gemeenschap een groot deel van hun producten koopt en dat ik me door dit verraad verplicht voelde om iedereen in de Promaster-groep en Amazon-klanten die klantbeoordelingen van dit product lezen, op de hoogte te stellen, zodat toekomstige potentiële klanten niet dezelfde fout zouden maken.

Beschouw uzelf als gewaarschuwd. U kunt er niet op rekenen dat Vevor hun garantie nakomt. Sinds dit is gebeurd, heb ik een NOCO-oplader gekocht en zal ik in de toekomst geen Vevor-producten meer vertrouwen.

Fijn kamperen!

Attachments

#3 ·
Bedankt voor de info. Een realistischer prijs voor een oplader in die vermogensklasse is ~ US$250 - 300. Waarschijnlijk zelfs meer dan dat binnenkort.

Er worden dit jaar (2025) een paar nieuwe opladers verwacht, maar verwacht dat ze in dezelfde prijsklasse zullen zitten.

Ik weet niet zeker of een displayprobleem als een "fout" wordt beschouwd of niet, om eerlijk te zijn, hij laadt nog steeds op als je hem aansluit, maar ik begrijp je zorgen.

Als je producten in China maakt, is er min of meer geen garantie. Dat is een van de redenen waarom ze goedkoop zijn.
Zoals ik al zei, ik heb een NOCO gekocht om hem te vervangen. En een defect van het scherm is zeker een defect als je geen idee hebt of de oplader sla, Lithium, LifePo4 gebruikt of probeert je batterij te desulfateren of op te laden. Waar ik bezwaar tegen maakte, is dat ze in druk zeiden dat er een "Drie jaar probleemloze garantie" was en er niet achter stonden. En in godsnaam, hij was pas 13 maanden oud. Tussen de twee zou je denken dat ze me een vervanging zouden hebben gestuurd. Misschien zijn ze gewoon chagrijnig omdat onze president hen dwarszit.