Ram Promaster Forum banner

Which plan did you sign up for?

41 - 60 of 85 Posts
Discussion starter · #44 ·
Image

Heb je het 50G-abonnement? Hoe gaat het met het gebruik? Als het aan staat tijdens het rijden, gebruik je dan veel MB's?
We weten dat we veel data gebruiken, dus we hebben ons aangemeld voor onbeperkt. We zitten al op 91 GB sinds 27 mei.

Discussion starter · #46 ·
Oké, we experimenteren dus met klittenband om de schotel op het dashboard te houden. Geen permanente oplossing of iets wat ik zou aanraden voor een rit op de snelweg, maar perfect voor onze ritten door de camping hier in de White Mountains van NH.

Vreselijk verkeerd uitgelijnd, ja. Maar de prestaties zijn uitstekend.

Ja... rommelig...

Maar misschien is er een manier om het op dit kaarthouder-ding te monteren?

Heb mijn mini vandaag aan de praat gekregen. Gebruikte een 12 tot 24 volt converter, gebruikte mijn reserve relais van de van automatisering om de stroom te schakelen en een goedkope magnetische houder om de antenne op het dak te bevestigen. Met Home Assistant was het letterlijk minder dan een minuut om een Starlink stroomschakelaar pagina te maken. Niets bijzonders, gewoon aan/uit.

Het is niet optimaal, de mini plat op het dak, maar het is zeker gemakkelijk.

Discussion starter · #48 ·
Heb vandaag mijn mini aan de praat gekregen. Gebruikte een 12 tot 24 volt converter, gebruikte mijn reserve relais van de van automatisering om de stroom te schakelen en een goedkope magnetische houder om de antenne op het dak te bevestigen. Met home assistant was het letterlijk minder dan een minuut om een starlink stroomschakelaar pagina te maken. Niets bijzonders, gewoon aan/uit.

View attachment 117598
Ja, 24v lijkt de perfecte spanning te zijn voor deze. En de converters zijn gemakkelijk te vinden.

Vandaag mijn mini aan de praat gekregen. Gebruikte een 12 tot 24 volt converter, gebruikte mijn reserve relais van de van automatisering om de stroom te schakelen en een goedkope magnetische houder om de antenne op het dak te bevestigen. Met home assistant was het letterlijk minder dan een minuut om een starlink stroomschakelaar pagina te maken. Niets bijzonders, gewoon aan/uit.

View attachment 117598
Goed om te zien dat je de egel hebt behouden.

Goed om te zien dat je de egel hebt behouden.
Ja, ik heb me aangemeld en meteen het 50g-abonnement "gepauzeerd", daarna overgeschakeld naar het $10-abonnement, dat pas op 12 juli (over een maand) ingaat. Het plan is om de "egel" als primaire verbinding te gebruiken (verbruikt ~5 w) en de StarLink (~20 w) op te starten wanneer we afgelegen gebieden bereiken. Ik had moeten wachten met het instellen hiervan. Ik verwacht StarLink pas eind augustus nodig te hebben; het is een beetje stom dat je iets moet kopen voordat wijzigingen of pauzes van kracht kunnen worden. En die gebeuren pas aan het einde van de huidige factureringsperiode. Dus $50 om je aan te melden en nog eens $10 voordat ik kan pauzeren... net als ik vertrek naar de Noordelijke IJszee (Tuktoyaktuk of niets!)

Hoe dan ook, het instellen en het koppelen van de StarLink aan de cellulaire router was vrij eenvoudig. Niets bijzonders qua downloadsnelheden (30-50 mbs), maar snel genoeg voor een af en toe een film..

We hebben gekozen voor het 50g-abonnement en zijn tevreden. Ik heb het nog niet hoeven te pauzeren, omdat we vaak op plaatsen lijken te komen zonder bereik. Ik probeer gewoon niet aan Elon te denken elke maand dat ik betaal. Ik vind de router erg krachtig, ik ontvang een signaal op grote afstand van de busje.

@boundary dam w/@baxie. Goede Google Fi-verbinding met mijn cellulaire router + high gain-antenne, maar geen data! Dus ik startte de starlink...

Dit staat plat op het dak geparkeerd tussen de bomen. De obstructiekaart toont heel weinig, behalve in de buurt van de horizon. Dit is geweldig.

Ik ben benieuwd hoe het dit najaar boven de poolcirkel op de Dempster Highway (Tuktoyaktuk of bust!) zal doen.

Discussion starter · #53 ·
@boundary dam w/@baxie. Goede Google Fi-verbinding met mijn cellulaire router + high gain antenne, maar geen data! Dus ik startte de starlink...

View attachment 117690

Dit is plat op het dak geparkeerd tussen de bomen. De obstructiekaart toont heel weinig, behalve in de buurt van de horizon. Dit is geweldig.
View attachment 117691 View attachment 117692

Ik vraag me af hoe het zal gaan boven de poolcirkel op de Dempster Highway (Tuktoyaktuk of bust!) deze herfst.
Dat is een perfecte plek voor Starlink. We merken dat het goed werkt, tenzij we dikke bomen boven ons hebben.

Ja, ik heb me aangemeld en de 50g-abonnement onmiddellijk "gepauzeerd", en ben toen overgestapt naar het $10-abonnement, dat pas op 12 juli (over een maand) ingaat. Het plan is om de "egel" als primaire bron te gebruiken (verbruikt ~5 w) en de StarLink (~20 w) op te starten wanneer we afgelegen gebieden bereiken. Ik had moeten wachten met het instellen hiervan. Ik verwacht StarLink pas eind augustus nodig te hebben; het is een beetje stom dat je iets moet kopen voordat wijzigingen of pauzes van kracht kunnen worden. En die gebeuren pas aan het einde van de huidige factureringscyclus. Dus $50 om je aan te melden en nog eens $10 voordat ik kan pauzeren... net als ik vertrek naar de Noordelijke IJszee (Tuktoyaktuk of het lukt niet!).

Hoe dan ook, het instellen en het koppelen van de StarLink aan de cellulaire router was vrij eenvoudig. Niets bijzonders qua downloadsnelheden (30-50 mbs), maar snel genoeg voor een enkele film..
Ik heb de mijne onmiddellijk gepauzeerd voordat ik hem aanzette en ik heb niets betaald totdat ik hem weer activeerde. Ik heb waarschijnlijk die 30 dagen retour verloren omdat ik hem pas op 20 juli weer activeer, maar dat is oké. Heeft u hem gebruikt voor GPS tijdens het rijden? Ik vraag me af of dat veel G's gebruikt. (meestal zou ik mijn mobiele telefoon gebruiken, wanneer mogelijk) Ik weet zeker dat ik alle 50G's / maand nodig zal hebben voor de 3 maanden dat ik in de bus woon, en dan zet ik hem voor de winter uit.

Ik heb geen cellulaire router. Mijn plan is alleen de hotspot, waarbij starlink mij internet geeft. Dat zou moeten werken, toch?

Ik heb geen mobiele router. Mijn plan is gewoon de hotspot, met Starlink die me internet geeft. Dat zou moeten werken, toch?
Dat is in wezen wat ik doe. Mijn camperrouter gebruikt ofwel de mobiele verbinding ofwel de Starlink, in repeater-modus, wanneer hij aan staat.

Een hotspot is gewoon een draadloze router met een ingebouwde mobiele verbinding. De Starlink heeft een ingebouwde router, maar kan het mobiele netwerk niet gebruiken.

Mijn opstelling is een beetje ingewikkeld om me in staat te stellen mijn 'gratis' mobiele data (Google Fi, 100G/maand) te gebruiken en over te schakelen naar Starlink in afgelegen gebieden. De router verbruikte ook maar ~5 watt versus 20 voor de Starlink.

Dat is in wezen wat ik doe. Mijn van-router gebruikt ofwel de mobiele verbinding of de Starlink, in repeater-modus, wanneer deze aan staat.

Een hotspot is gewoon een draadloze router met een ingebouwde mobiele verbinding. De Starlink heeft een ingebouwde router, maar kan het mobiele netwerk niet gebruiken.

Mijn opstelling is een beetje ingewikkeld om me in staat te stellen mijn 'gratis' mobiele data (Google Fi, 100 GB/maand) te gebruiken en over te schakelen naar Starlink in afgelegen gebieden. De router verbruikte ook maar ~5 watt versus 20 voor de Starlink.
Begrepen. Ik zal Starlink voornamelijk gebruiken voor GPS in gebieden waar geen mobiele verbinding is en om films te downloaden. Zodra ze zijn gedownload en je de pagina hebt geopend om "af te spelen", heb je geen internet meer nodig, dus dan zet ik Starlink uit. Tenminste, dat denk ik dat ik ga doen. Je opstelling klinkt echter geweldig.

Begrepen. Ik zal Starlink vooral gebruiken voor GPS in gebieden zonder mobiele verbinding en om films te downloaden. Zodra ze zijn gedownload en je de pagina open hebt om "af te spelen", heb je geen internet meer nodig, dus dan zet ik Starlink uit. Dat is tenminste wat ik denk dat ik ga doen. Maar jouw opstelling klinkt geweldig.
Gedownloade films met DRM-beveiliging hebben een internetverbinding nodig om ze te kunnen bekijken. Het duurt maar een seconde om DRM-content te verifiëren, daarna is het bekijken toegestaan.

Gedownloade films met DRM-beveiliging hebben een internetverbinding nodig om ze te kunnen bekijken. Het duurt maar een seconde om DRM-content te verifiëren, daarna is het bekijken toegestaan.
Ik weet niet waarop dat van toepassing is, is dat afhankelijk van de streaming provider?

Ik bekijk gedownloade films altijd zonder internetverbinding op mijn iPad als ik ga kamperen. Ik gebruik voornamelijk Netflix, Max, Hulu, Paramount. Alles werkt zonder internetverbinding.

Ik weet niet waarop dat van toepassing is, is dat afhankelijk van de streaming provider?

Ik bekijk altijd gedownloade films op mijn iPad zonder internetverbinding als ik aan het kamperen ben. Ik gebruik voornamelijk Netflix, Max, Hulu, Paramount. Allemaal werken ze zonder internetverbinding.
Ik heb gezegd waarop het van toepassing is. Gedownloade films met DRM-bescherming.

41 - 60 of 85 Posts