Ram Promaster Forum banner

Which plan did you sign up for?

Starlink Mini Montage en Stroom - Hoe heb je de jouwe geïnstalleerd?

8.4K views 84 replies 17 participants last post by  Lolaeliz  
#1 ·
De Starlink Mini-kit, normaal gesproken $499, is in de uitverkoop voor $299 tot 28 mei 2025.

We hebben de onze net besteld en denken al na over hoe we hem gaan installeren en van stroom gaan voorzien. We starten dit draadje zodat anderen kunnen posten hoe ze hem hebben geïnstalleerd en van stroom hebben voorzien. Zodat we er allemaal van kunnen profiteren.

We zullen zeker foto's plaatsen van onze installatie/montage etc. en hoe we hem van stroom voorzien.

We willen de optie hebben om hem bovenop het dashboard te gebruiken, maar ook de lange kabel naar buiten te laten lopen. Misschien zelfs op het dak monteren. Nog niet besloten. Alvast bedankt voor het plaatsen van foto's, links naar dingen die je hebt gebruikt!

#2 ·
Ik denk dat er een andere draad over dit onderwerp is.

Ik heb de mijne nog niet gemonteerd.

Zichtlijn is belangrijk voor het signaal. Dus als je hem op je busje monteert en in de schaduw parkeert, krijg je signaalproblemen. De hoek en oriëntatie van de schotel zijn minder belangrijk dan de zichtlijn.

Tot nu toe heb ik de schotel gewoon op de grond of op het dak gezet wanneer ik hem gebruik. Hij kan ook door de voorruit werken als hij zichtlijn heeft.

Als je hem in beweging wilt gebruiken, kun je hem het beste op het dak monteren.

Ik heb de draad voorlopig gewoon door een raam of deur geleid.

#7 ·
Ik denk dat er een andere thread hierover is.

Ik heb de mijne nog niet gemonteerd. Zichtlijn is belangrijk voor het signaal. Dus als je hem op je bus monteert en in de schaduw parkeert, krijg je signaalproblemen. De hoek en oriëntatie van de schotel zijn minder belangrijk dan zichtlijn.

Tot nu toe heb ik de schotel gewoon op de grond of op het dak gezet wanneer ik hem gebruik. Hij kan ook door de voorruit werken als hij zichtlijn heeft.

Als je hem in beweging wilt gebruiken, is het het beste om hem op het dak te monteren.

Ja, zichtlijn is cruciaal. Daarom willen we de optie hebben om hem binnen of buiten te hebben. Misschien een waterdichte poort op de achterbumper van de bus of zoiets. Het dak zou goed zijn voor onderweg, denk ik.

#3 ·
Ik heb het Roam 10GB-abonnement, $10 per maand, $1 per GB daarna. Het is bedoeld als back-up voor mobiele dekking. Daar ben ik tevreden mee. Als ik 50 GB gebruik, is het nog steeds maar $50, hetzelfde als het 50GB-abonnement. Als ik 20 GB gebruik, is het $20, goedkoper dan het 50GB-abonnement.

Ik heb een magnetische dakbevestiging. $67 op Amazon. Werkt perfect.

Ik gebruik een aangepaste 16AWG-kabel, ook op Amazon. Ik heb de 12v-stekker afgeknipt en deze aangesloten op mijn 12v-zekeringpaneel.

#4 ·
Ik heb het Roam 10GB-abonnement, $10 per maand, $1 per GB daarna. Het is bedoeld als back-up voor de mobiele dekking. Daar ben ik tevreden mee. Als ik 50 GB gebruik, is het nog steeds maar $50, hetzelfde als het 50GB-abonnement. Als ik 20 GB gebruik, is het $20, goedkoper dan het 50GB-abonnement.

Ik gebruik een aangepaste 16AWG-kabel, ook op Amazon. Ik heb de 12v-stekker afgeknipt en aangesloten op mijn 12v-zekeringpaneel.

Heb je een gat geboord om de kabel naar het dak te krijgen? Ik heb ook net een mini besteld en was naar die bevestiging aan het kijken. Ik ben niet zo happig op het boren van gaten hiervoor. Geen ruimte meer in mijn achterlichtassemblage...

#6 · (Edited)
Ik denk dat er een andere thread hierover is.

Ik heb de mijne nog niet gemonteerd. Zichtlijn is belangrijk voor het signaal. Dus als je hem op je busje monteert en in de schaduw parkeert, krijg je signaalproblemen. De hoek en oriëntatie van de schotel zijn minder belangrijk dan zichtlijn.

Als je hem in beweging wilt gebruiken, is het het beste om hem op het dak te monteren.

Ik heb het Roam 10GB-abonnement, $10 per maand, $1 per GB daarna. Het is bedoeld als back-up voor mobiele dekking. Daar ben ik tevreden mee. Als ik 50 GB gebruik, is het nog steeds maar $50, hetzelfde als het 50 GB-abonnement. Als ik 20 GB gebruik, is het $20, goedkoper dan het 50 GB-abonnement.

Ik gebruik een aangepaste 16AWG-kabel, ook op Amazon. Ik heb de 12v-stekker afgeknipt en hem aangesloten op mijn 12v-zekeringpaneel.

Leuk! Ik heb dat abonnement aan de bovenstaande enquête toegevoegd.

#33 ·
We bevestigen het aan de voorruit met een eenvoudig Amazon-product dat zuignappen gebruikt. Zie de foto hieronder. We zijn van plan het op de voorruit te laten zitten tijdens lange afstanden zonder mobiele connectiviteit om onze GPS te laten werken

We voeden het met Starlink's eigen sigarettenaanstekerapparaat en de 5 meter lange kabel

Tot nu toe heeft de voorruitbevestiging op elke camping gewerkt, behalve één. En voor die ene hebben we de Starlink mini gewoon naar buiten verplaatst en op de grond onder een open plek in de bomen gelegd

View attachment 116876
Ik vind dit een goed idee. en ik vond het hier: https://www.amazon.com/ACNOYEL-Star...=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9006986&hvtargid=pla-2281435177658&psc=1

Kun je er veilig mee rijden op de voorruit? Maken agenten zich er druk om? Het is een grote voorruit, dus ik denk dat het wel goed zit, ik ben gewoon benieuwd naar je ervaring.

Ook, heb je de DC-stekker van de Starlink-site? Ik geloof dat hij een USB-C-connector heeft. Ben je blij met die keuze? Ik denk dat de sigarettenaanstekerstekker beter zou kunnen werken voor de cabine.

#10 · (Edited)
We zullen de mini op 3 mogelijke locaties gebruiken:

1 - met zuignap aan de binnenkant van de voorruit
2 - buiten op de grond tot 50 voet afstand
3 - magnetische bevestiging op het dak

De stroom komt van een 12vdc naar 24vdc 120Watt buck-boost converter vanwege spanningsverlies, vooral bij locatie 2.

Ik heb dit besteld:

#11 ·
Voor degenen die de prijzen hiermee hebben gevolgd, aangezien ik dat niet heb gedaan: is de prijs van $299 een anomalie of een reguliere gebeurtenis? Ook, problemen met het gebruik in BC Canada?

• Like
Reactions: kenandlinmarie
#12 · (Edited)
Ik ben niet zeker of de prijs een afwijking is, maar dit is wat Google zegt over BC:

Ja, de Amerikaanse Starlink-service werkt in British Columbia en Alaska. Starlink biedt een roaming-service waarmee gebruikers hun Starlink-apparatuur en -service naar andere gebieden kunnen meenemen, waaronder Canada en Alaska. Met name met een roaming-abonnement kunt u Starlink in Canada en Alaska gedurende een bepaalde periode gebruiken, hoewel er mogelijk beperkingen zijn voor de gebruiksduur. Om roaming te activeren, heeft u een geldig Amerikaans Starlink-account en een in aanmerking komend Starlink-abonnement nodig.

#15 · (Edited)
Wilde je even op de hoogte brengen van onze Starlink Mini installatie.

We hebben de 12 tot 24v transformator hierboven geïnstalleerd en ongeveer 15 voet 12awg draad toegevoegd aan een buitenstopcontact.

We zijn blij te kunnen melden dat het aansluiten van de 50 voet kabel de Starlink prima van stroom voorziet.

Dus dat zal fijn zijn als we het weg van de bus in het bos of zo moeten monteren.

We hebben ook deze kortere 15 voet kabel gekocht en die werkt ook prima aangesloten op 12v. Gebruik dat als de mini boven het dashboard zit.

Nog geen dakmontage, maar we zullen een update geven als we dat doen.

En trouwens... Deze Starlink Mini werkt geweldig! Bedankt iedereen op de bijeenkomst voor het suggereren ervan.

#16 · (Edited)
Update.

Op 12V horen we een zoemend geluid uit de Mini komen. Het klinkt bijna als een oude modem. Niet super luid maar irritant als je niet doof bent zoals ik. Vraag maar aan Starshine :LOL:

Door hem op 24v te laten draaien is dit probleem opgelost!

Dus ik denk dat ik een andere draad van de 24v transformator naar de cabine zal laten lopen waar de Mini in het dashboard zit. Ik zal ook een tuimelschakelaar toevoegen zodat we de 24v transformator/Starlink kunnen uitschakelen wanneer deze niet in gebruik is.

De Amazon-kabel gaat terug ..

#22 ·
Dat lijkt op een kogelkop van 1 inch. Weet het niet zeker. Zuignap?
Wat we willen doen, is het zo diefstalbestendig mogelijk maken…
Ik zou zeggen dat het magnetisch is.

Ziet er zo uit.

#24 ·
Jullie slechte mensen hebben me overtuigd om de Starlink Mini te kopen om te profiteren van de deal van $299.:D

Image

Ik heb de magnetische houder "Stargear" gekocht en ook hun 16 voet DC-kabel van Amazon - beide waren qua kwaliteit indrukwekkend, zelfs de verpakking was goed gedaan.

Uiteindelijk heb ik de stroomkabel door mijn remlichtassemblage geleid, die nu volledig vol is en als ik iets anders daar omhoog moet leiden, is er een gat in het dak nodig. Ik heb de sigarettenaanstekerstekker afgeknipt en aangesloten. Geen problemen met het draaien op 12 volt (eigenlijk 13,4), en geen spanningsval aan de zakelijke kant. Ik heb geen gezoem gehoord. Deze kabel is mooi, puur koper 16 gauge en de mantel lijkt bestand te zijn tegen de elementen.

Ik weet niet zeker of het verschil zal maken, maar ik heb wat 3M VHB-tape gebruikt om een tie-ring op het dak te plakken en een heavy-duty tie wrap om de houder vast te zetten - gewoon om te voorkomen dat deze beweegt tijdens het rijden. Deze magneten zijn verdomd sterk, dus het is misschien niet nodig - ik kan de tie wrap vervangen door een stuk kabel om het iets moeilijker te maken om te stelen, maar je kunt dit niet eens vanaf de grond zien.

De prestaties zijn goed, ook al is hij in onze oprit naar het westen gericht. Door hem naar het noorden te richten, verdubbelt de doorvoer, maar hij is nog steeds snel genoeg en dit zal voorlopig ons back-up internet voor thuis zijn voor het 50Gb-abonnement.

#26 ·
norcalscott
Is dat boven de cabine of boven de achterkant gemonteerd? Ziet er solide uit!
Dus als je onder een boom of zo staat en de schotel moet verplaatsen, hoe doe je dat dan?
Het zit aan de achterkant van de bus - ik heb die kleine kwadrant aan de achterste bestuurderskant open gelaten om zoiets te monteren. Het maakt gebruik van een magnetische bevestiging, dus het plan is om hem af te halen indien nodig en de AC-voeding en lange kabel te gebruiken die bij de unit werden geleverd om de schotel naar een open plek te verplaatsen. Ik heb een kleine 300W-omvormer alleen voor dit soort voedingen / opladers, enz., dus ik zou mijn 2000W-omvormer hier niet alleen voor hoeven te gebruiken.

Een paar uitdagingen hiermee, echter - Vanmorgen ben ik naar het dak van de bus gegaan en heb geprobeerd de schotel te verplaatsen en de magneten zijn zo sterk dat het voelde alsof ik de bevestiging zou breken. Dit kan zijn geweest omdat ik een kortere ladder gebruikte en er niet de beste hefboomwerking op kon krijgen, maar ik zal de beste techniek moeten uitzoeken om dit te verwijderen als ik het tijdelijk wil verplaatsen - ik zal waarschijnlijk mijn langere Thule-ladder moeten gebruiken om een goede grip op de unit te krijgen. (zou deze ladder sowieso onderweg moeten gebruiken)

De andere uitdaging is de kleine veiligheidsriem die ik gebruik - ik moet hem doorknippen om de schotel te verwijderen - ik moet een weerbestendig klein kabelslot vinden om hiervoor te gebruiken dat kan worden ontgrendeld en hergebruikt.

In alle praktische zin, als we ergens zouden kamperen zonder Starlink-toegang vanwege bomen, maar we wel toegang zouden hebben tot een mobiele telefoon, zouden we waarschijnlijk niet de moeite nemen om de schotel te verplaatsen, tenzij we een tijdje stationair zouden zijn. Ons plan is om dit soms te kunnen gebruiken om op afstand te werken, en als we dat zouden moeten doen, zouden we waarschijnlijk een parkeerplaats vinden die in de open lucht is, maar ik weet dat dat niet altijd mogelijk is. Moderne problemen...:)

#31 ·
Jullie slechte mensen hebben me overtuigd om de Starlink Mini te kopen om te profiteren van de $299 deal.:D

View attachment 117324

Ik kocht de "Stargear" magnetische mount en ook hun 16 voet DC-kabel van Amazon - beide waren qua kwaliteit indrukwekkend, zelfs de verpakking was goed gedaan.

Ik heb de stroomkabel door mijn remlichtassemblage geleid, die nu volledig vol is en als ik iets anders daar omhoog moet leiden, is er een gat in het dak nodig. Ik heb de sigarettenaanstekerplug afgeknipt en aangesloten. Geen problemen met het draaien op 12 volt (eigenlijk 13,4), en geen spanningsval aan de zakelijke kant. Ik hoorde geen gezoem. Deze kabel is mooi, puur koper 16 gauge en de mantel lijkt bestand te zijn tegen de elementen.

Ik weet niet zeker of het verschil maakt, maar ik heb wat 3M VHB-tape gebruikt om een tie-ring op het dak te plakken en een heavy duty tie wrap om de mount vast te zetten - gewoon om te voorkomen dat hij beweegt tijdens het rijden. Deze magneten zijn verdomd sterk, dus het is misschien niet nodig - ik kan de tie wrap vervangen door een stuk kabel om het iets moeilijker te maken om te stelen, maar je kunt dit niet eens vanaf de grond zien.

De prestaties zijn goed, ook al wijst hij in onze oprit naar het westen. Als je hem naar het noorden richt, verdubbelt de doorvoer, maar hij is nog steeds snel genoeg en dit wordt voorlopig onze back-up internet voor thuis voor het 50Gb-abonnement.
Ik denk er zeker over na om een fiets- of motorhelm-slot met een kortere kabel te nemen - er zijn een heleboel van deze dingen op Amazon en ik zal proberen uit te zoeken welke zal werken.

Ik ben bezorgd over het breken van de schotel. Deze magneten zijn sterk en hoewel de mount van gegoten aluminium is gemaakt, is er zeker het gevaar dat hij breekt door te proberen slechts een of twee magneten op te tillen. Zoals ik hierboven heb gepost, denk ik dat het misschien de juiste manier is om over te schuiven naar een stuk hout dat in het kanaal past. Moet meer testen als ik de kans krijg.
Heb je die "beugel" toegevoegd waar de tie wrap aan vastzit of zat die al op het dak van je busje? Zo ja, hoe heet het en waar heb je het gekregen? Bedankt!

#32 ·
Ik heb er een gebruikt uit een verpakking van 8 die ik bij Amazon heb gekocht:
Roestvrijstalen plafondhaken Pad Eyes Plate Marine Hardware Hooks

Ik heb deze gekregen om aan mijn rek aan de passagierskant te bevestigen om een zeil op te hangen (idee van een andere poster hier, geloof ik @GaryBIS ), maar heb daar maar 4 voor gebruikt. Deze houder en degene die ik voor mijn zeil heb geplaatst, zijn bevestigd met 3M VHB Tape - ik was er in het begin een beetje sceptisch over, maar als je beide oppervlakken schoonmaakt met een alcoholdoekje, plakt dit spul als nooit tevoren en ik denk dat de beugel zou breken voordat de tape zou loslaten.

#35 ·
We hebben een Europese houder geïnstalleerd die de platte „bonhouder” op het dashboard verandert in een verhoogde iPad-houder. We hebben de starlink op de voorruit geplaatst, zodat de iPad-houder zich tussen de ogen van de bestuurder en de starlink bevindt. Het zicht is nog steeds panoramisch. Tot nu toe geen problemen met de wetshandhaving en ik ben daar niet bezorgd over

#36 ·
We hebben een Europese houder geïnstalleerd die de platte "bonhouder" op het dashboard verandert in een verhoogde iPad-houder. We hebben de starlink op de voorruit geplaatst, zodat de iPad-houder zich tussen de ogen van de bestuurder en de starlink bevindt. Het zicht is nog steeds panoramisch. Tot nu toe geen problemen met de wetshandhaving, en ik ben daar niet bezorgd over
Kunt u hier alstublieft een foto van plaatsen?

#40 ·
Dit is hoe de Europese iPad-houder/klembord eruitziet. We plaatsen de mini Starlink (bevestigd aan de voorruit met zuignappen) laag op de voorruit en aan de passagierskant, zodat de Starlink niet veel extra ruimte van de voorruit voor de bestuurder blokkeert. Met andere woorden, vanuit het gezichtspunt van de bestuurder
Image
hebben we de Starlink achter de iPad verstopt.

#44 ·
Image

Heb je het 50G-abonnement? Hoe gaat het met het gebruik? Als het aan staat tijdens het rijden, gebruik je dan veel MB's?
We weten dat we veel data gebruiken, dus we hebben ons aangemeld voor onbeperkt. We zitten al op 91 GB sinds 27 mei.

#46 ·
Oké, we experimenteren dus met klittenband om de schotel op het dashboard te houden. Geen permanente oplossing of iets wat ik zou aanraden voor een rit op de snelweg, maar perfect voor onze ritten door de camping hier in de White Mountains van NH.

Vreselijk verkeerd uitgelijnd, ja. Maar de prestaties zijn uitstekend.

Ja... rommelig...

Maar misschien is er een manier om het op dit kaarthouder-ding te monteren?

#47 · (Edited)
Heb mijn mini vandaag aan de praat gekregen. Gebruikte een 12 tot 24 volt converter, gebruikte mijn reserve relais van de van automatisering om de stroom te schakelen en een goedkope magnetische houder om de antenne op het dak te bevestigen. Met Home Assistant was het letterlijk minder dan een minuut om een Starlink stroomschakelaar pagina te maken. Niets bijzonders, gewoon aan/uit.

Het is niet optimaal, de mini plat op het dak, maar het is zeker gemakkelijk.

#48 ·
Heb vandaag mijn mini aan de praat gekregen. Gebruikte een 12 tot 24 volt converter, gebruikte mijn reserve relais van de van automatisering om de stroom te schakelen en een goedkope magnetische houder om de antenne op het dak te bevestigen. Met home assistant was het letterlijk minder dan een minuut om een starlink stroomschakelaar pagina te maken. Niets bijzonders, gewoon aan/uit.

Het is niet optimaal, de mini plat op het dak, maar het is zeker gemakkelijk.
View attachment 117598
Ja, 24v lijkt de perfecte spanning te zijn voor deze. En de converters zijn gemakkelijk te vinden.