Ram Promaster Forum banner

Omvormer Aarding en Walstroom Installatie Vragen

340 views 15 replies 8 participants last post by  daklein  
#1 ·
Hallo allemaal!

Ik heb een paar vragen, en het spijt me als ze basaal lijken - ik probeer er gewoon zeker van te zijn dat ik alles goed krijg!

Inverter Chassis Aarding:
  • Ik heb gelezen dat het aarden van de omvormer aan het chassis niet strikt noodzakelijk is, maar een goed idee zou kunnen zijn?
    • Ik heb een Renogy Pure Sine 2000W Inverter/Charger.
  • Momenteel gaat de negatieve pool van de omvormer naar een Blue Sea Safety Hub en vervolgens naar de chassis aarding. Is dat voldoende?
    • Zo niet, waar sluit ik de aarddraad op de omvormer aan? Ik zie geen speciale aardingsklem erop.
Walstroom Configuratie:
  • Ik heb de walstroom aan de ingangszijde in de omvormer gevoerd, maar ik weet niet zeker wat ik daarna moet doen.
  • Moet ik iets van de uitgangszijde aansluiten, aangezien deze naar de safety hub voedt?
    • Waar gaan de draden (die ik nog moet installeren) vanaf hier naartoe? Naar een aparte zekeringkast voor AC?
    • Of moet ik de draad überhaupt naar buiten leiden, aangezien deze is aangesloten op de Blue Sea Safety Hub?
  • Ik heb het gevoel dat ik iets simpels mis!
Alvast enorm bedankt voor alle hulp of begeleiding!

Image

Image

Image

#2 ·
Ik heb geprobeerd de handleiding voor een renogy 2000w omvormer/lader te vinden, maar alles wat ik op hun website vond, waren 3000w omvormer/laders.

#7 ·
Pagina 10 tot 14 bespreken aarding en bedrading. In mijn bus is de omvormer gemonteerd op een metalen frame dat aan het chassis is vastgeschroefd, dus ik heb me niet druk gemaakt om een aparte draad. Het omvormerchassis naar de bus is het eenvoudigst/veiligst. Via de veiligheidshub zou elektrisch prima moeten zijn, maar dekt mogelijk geen obscure fouten af.

Foutanalyse is lastig: je moet nadenken over alle mogelijke storingen, elektrisch en mechanisch, en analyseren waar de stroom naartoe gaat en wat er gaat smelten, enz. Het is het beste om de suggesties in de handleiding te volgen.

#8 ·
Pagina 10 tot 14 bespreken aarding en bedrading. In mijn bus is de omvormer gemonteerd op een metalen frame dat aan het chassis is vastgeschroefd, dus ik heb me niet druk gemaakt om een aparte draad. Het omvormerchassis naar de bus is het eenvoudigst/veiligst. Via de veiligheidshub zou elektrisch prima moeten zijn, maar dekt mogelijk geen obscure fouten.

Foutanalyse is lastig: je moet nadenken over alle mogelijke storingen, elektrisch en mechanisch, en analyseren waar de stroom naartoe gaat stromen en wat er gaat smelten, enz. Het is het beste om de suggesties in de handleiding te volgen.
En haal een fatsoenlijke Multimeter met stroomtang die DC-metingen kan uitvoeren. Je zult hem vaak gebruiken voor het oplossen van problemen en voor amusement.

#9 ·
Dit is wat ik heb gekocht. Niet geweldig, maar volkomen voldoende. Ik denk dat het de moeite waard is om pagina 10-15 van de handleiding te begrijpen om vertrouwen te hebben in de bedrading.

#10 ·
De uitgaande AC moet via een AC-zekeringkast naar uw AC-belastingen/uitgangen gaan. Uw bedradingsschema lijkt geen AC-belastingen te tonen. Is dat een juiste interpretatie?
Nee, ik zal een paar dingen hebben die mogelijk AC nodig hebben. Heeft u een suggestie voor een zekeringkast? En heb ik daar ook een zekering voor nodig? En dan komen alle AC-stopcontacten daarvan af?